اقتصاد

برنامه مشترک میان عمان و امریکا پیرامون تجارت آزاد

برنامه مشترک میان عمان و امریکا پیرامون تجارت آزاد

به گزارش کا 118 از الخلیج آنلاین، شورای بازرگانی عمان و امریکا یک برنامه آگاهی و آموزشی را با تمرکز بر توافق تجارت آزاد بین دو کشور راه اندازی کرد.

این شورا امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هدف این پروژه کمک به تقویت روابط تجاری بین دو کشور از طریق افزایش آگاهی و درک از توافقنامه تجارت آزاد است.

بیانیه مذکور افزود: این پروژه چند وجهی ابزارها و منابعی را ایجاد می کند که به افزایش صادرات عمان به ایالات متحده، افزایش منابع امریکایی، حمایت از سرمایه گذاری مستقیم خارجی و در نهایت ایجاد فرصت های شغلی بیشتر کمک می کند.

شورای بازرگانی عمان و امریکا بیان کرد: این برنامه از طریق کمک مالی سفارت امریکا در مسقط تأمین می شود و اکثر برنامه ها رایگان خواهد بود و شرکت برای همه ملیت ها و بخش های تجاری که علاقه مند به روابط تجاری بین ایالات متحده و عمان هستند آزاد خواهد بود.

این شورا همچنین تاکید کرد که توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور ابزار مهمی برای افزایش مشارکت اقتصادی مستمر و ایجاد فرصت‌ برای بنادر، شرکت‌ها، کشاورزان، تولیدکنندگان و بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات است.

در این بیانیه آمده است: دو کشور امکان دسترسی بدون عوارض گمرکی فوری به خطوط تعرفه‌ای را برای یکدیگر فراهم کرده‌اند که تقریباً همه کالاهای مصرفی و صنعتی و 87 درصد از تمام خطوط تعرفه کشاورزی را پوشش می‌دهد.

شایان ذکر است که حجم مبادلات تجاری بین مسقط و واشنگتن در سال 2022 بالغ بر 4.22 میلیارد دلار بوده است که بالاترین رقم در تاریخ دو کشور است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا