اقتصاد

بهترین نوشیدنی ها بر پایه قهوه

بهترین نوشیدنی ها بر پایه قهوه

در این مقاله ما لیستی از انواع نوشیدنی ها بر پایه قهوه فراهم کردیم که میتوانید با روش های ساده و سریع از نوشیدنی های خود بیشترین لذت را ببرید.

0151

اسپرسو

این نوشیدنی محبوب که بر پایه قهوه است از رد کردن آب تقریبا جوشیده از بین دانه های قهوه آسیاب شده به دست میاید که بیس غلیظ تر و قوی تری نسبت به قهوه معمولی دارد. اسپرسو در مقایسه با بقیه قهوه ها طعم قوی تر و واضح تری را از خود در دهان به جا میگذارد و معمولا در شات های کوچک تری نسبت به قهوه های معمولی وجود دارد چراکه به دلیل نوع آسیاب دانه های قهوه، مقدار کافئین بیشتری را در خود جای میدهد.

قهوه اولِه

این نوع نوشیدنی یک قهوه فرانسوی است که از دانه های قهوه فرانسوی سیاه و رست شده همراه با شیر بخار دیده درست میشود. شیر این قهوه به خوبی قبل از اضافه شدن به نوشیدنی گرم و آماده میشود که نتیجه آن طعم بی نظیر و تکرار شدنی این نوشیدنی است. این نوشیدنی بر پایه قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در کشور فرانسه است که معمولا با صبحانه سرو میشود.

کاپوچینو

کاپوچینو یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین نوشیدنی های ایتالیایی است که با ترکیب اسپرسو، شیر جوشیده، و لایه های فوم غلیظ درست میشود. این نوشیدنی یکی از ساده‌ترین نوشیدنی هایی است که شما میتوانید در هر جایی آماده کنید و از طعم بی تکرار آن لذت ببرید. کاپوچینو در بسته های از قبل آماده شه نیز موجود می‌باشد که میتوانید در مدتی کمتر از 5 دقیقه آن را آماده کنید.

لاته

نوشیدنی لاته یک نوشیدنی محبوب در آمریکا است که از اسپرسو و شیر جوشیده همراه با یک لایه غلیظ از فوم شیری درست می‌شود. این نوشیدنی طعمی ملایم‌تر و دلنشین تری نسبت به بقیه نوشیدنی ها دارد و به همین دلیل برای افراد حساس به طعم های قوی مناسب تر هستند. نوشیدنی لاته را می‌توان به روش های فراوان شخصی سازی کرد! به عنوان مثال شما می‌توانید با اضافه کردن سیروپ های مختلف طعم آن را برای خود دلچسب تر کنید یا حتی نسخه آیس لاته را با همراه کردن چند تکه یخ برای خود درست کنید!

چای قهوه یون یانگ

این نوشیدنی خاص و عجیب با ترکیب قهوه و چای سیاه به وجود می‌آید که در کشور هنگ کنگ یک نوشیدنی محبوب است.  این نوشیدنی میتواند به خوبی طعم قهوه و چای سیاه را به طور هزمان به شما منتقل کند که یکی از دلیل های محبوبیت این نوشیدنی به شمار می‌رود! این نوشیدنی با ترکیب مساوی قهوه و چای درست می‌شود و یکی از ساده‌ترین روش های تهیه را دارد. این نوشیدنی را میتوان با بیسکویت همراه کرد و از طعم بی نظیر این ترکیب بیشترین لذت را برد!

قهوه موکا

0152

قهوه موکا از ترکیب شکلات و قهوه به وجود می‌آید، دو مورد از بهترین مواد غذایی در دنیا! موکا یک نوشیدنی بر اساس قهوه و اسپرسو است که با ترکیب کردن شکلات و خامه درست می‌شود. این نوشیدنی توانایی انتقال طعم شکلات و قهوه را به بهترین شکل دارد و شما میتوانید با کم و زیاد کردن این دو مواد در نوشیدنی طعم آنهارا کاهش یا افزایش بدهید. این نوشیدنی یکی از محبوب ترین سفارش ها در انواع کافی‌شاپ ها می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب میکند.

آمریکانو

نوشیدنی آمریکانو یکی از پرطرفدار ترین و راحت ترین نوشیدنی ها برای درست کردن می‌باشد که طرفدارارن قهوه را به خود جذب میکند! این نوشیدنی از ترکیب اسپرسو و آب جوشیده به دست می‌آید؛ به همین راحتی! این نوشیدنی در زمان جنگ جهانی دوم توسط باریستا های اروپایی کشف شد و برای سرباز های آمریکایی سرو میشد. این نوشیدنی با داشتن طعم ملایم تر نسبت به اسپرسو معمولی، افراد بیشتری را به طعم خود جذب می‌کند و محبوبیت خود را روز به روز بیشتر می‌کند.

قهوه سیاه

این نوشیدنی یکی از ساده ترین و در عین حال محبوب ترین نوشیدنی های بر پایه قهوه است. این نوشیدنی با ترکیب آب جوشیده و دانه های قهوه است که معمولا بدون هیچ ماده افزودنی دیگری سرو میشود و همانطور که گفته شد ساده‌ترین روش های آماده سازی را دارد. این قهوه معمولا بهترین انتخاب برای صبحانه است اما به دلیل محبوبیت آن هیچ زمان مشخصی برای لذت بردن از این قهوه توصیه نشده و شما می‌توانید در تمام ساعات روز خود از نوشیدن این نوع قهوه لذت ببرید!

قهوه رد آی

این قهوه یکی از خاص ترین و جذاب ترین اسم‌ها را داراست که با یک دستور آماده سازی جداب تر نیز همراه است! این نوشیدنی از اضافه کردن شات های اسپرسو به قهوه معمولی به وجود می‌آید و دارای طعم قوی تری میباشد. این نوشیدنی مخصوص کسانی است که به دنبال طعم های قوی تری هستند و معمولا مقدار قهوه زیادی در روز مینوشند زیرا این نوع قهوه با همراه داشتن شات های اسپرسو میتواند انرژی لازمه را برای سپری کردن روز را در یک لیوان به شما بدهد!

قهوه آفوگاتو

قهوه آفوگاتو بیشتر شبیه به یک نوع بستنی یا دسر قهوه است تا یک نوشیدنی بر پایه قهوه. این دسر خوشمزه از ترکیب بستنی یا جلاتو با اسپرسو داغ سرو میشود. اسپرسو داغ در هنگام ریخته شدن بر روی جلاتو یا بستنی، مقداری از آن را آب میکند و با عث میشود ترکیب فوق العاده خوش طعمی بین این دو ماده به وجود بیاید.

اگر همچنان به آشنایی با انواع بیشتر نوشیدنی های بر پایه قهوه مشتاق هستید می‌توانید این مقاله که در مورد انواع نوشیدنی های بر پایه قهوه هستند را نیز مطالعه کنید و با انتخاب بهترین نوشیدنی ها، از روز خود بیشترین لذت برا ببرید!

کلام آخر

نوشیدنی های بر اساس قهوه و چای سیاه میتوانند شما را با طعم های جدیدتری آشنا کنند و در های جدیدی را برای ذائقه شما بگشایند! ترکیب کردن مواد های روزمره غذایی مثل چای یا قهوه با دیگر مواد غذایی یا نوشیدنی، کانسپت جدیدی از مواد غذایی روزمره شما به وجود می‌آورد که از تکراری شدن نوشیدنی روزمره شما جلوگیری میکند.

 

نویسنده: امیرحسین نظری

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا