فرهنگ و هنر

جایگاه امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و ایثار جانبازان و آزادگان است

رییس پلیس پایتخت گفت: پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی و جایگاه آن در جهان به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است.

به گزارش کا 118،‌ سردار حسین رحیمی در مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: مانند همه عرصه‌ها که پلیس اولین سازمانی است که حضور پیدا می‌کند، اولین نقطه تلاقی و برخورد دشمن بعثی نیز با پلیس و مرزداران آن زمان بود. اولین شهدا را نیز این افراد تقدیم کردند. آن‌ها در لحظات و روزهای اولیه جنگ با کمک مردم در برابر دشمنی که با پشتیبانی کشورهای غربی مجهز شده بود، ایستاند و شهید و جانباز و اسیر تقدیم کشور کردند. اولین اسرا به همراه مردم بیگناهی که در مناطق مرزی زندگی می‌کردند از همین گروه بودند.

وی افزود: در همین مسیر نیروی انتظامی بعد از ۴۳ سال به عنوان یکی از مقتدرترین نیروها از آرمان‌های جمهوری اسلامی دفاع می‌کند و هنوز هم جانباز و شهید تقدیم می‌کند. هفته ای نیست که پلیس در این مسیر ایثارگری نکند.

رحیمی ادامه داد: پلیس روزبه‌روز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به جلو گام برمی‌دارد. شاید این اقدامات دیده نشود و به آن توجه نشود ولی پلیس برای دفاع از آرمان‌های نظام لحظه‌ای کوتاهی نکرده است. به رغم تمام توطئه‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و دروغگویی‌های دشمنان، نشست امروز و دیگر نشست‌ها برای تقدیر از آزادگانی که اسارت را به جان خریدند و حتی در اسارت مقابل رژیم ستم‌گر بعثی ایستادند، نشاندهنده درستی مسیری است که امام و مقام معظم رهبری به ما نشان دادند.

آمریکا و اروپا به دریوزگی افتاده‌اند

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: ۴۳ سال دشمنان ما را مورد تهدیدات سیاسی، اقتصادی و ..‌. قرار دادند اما امروز جمهوری اسلامی به امریکا امر می‌کند که در معاهدات بین المللی به شکل مورد نظر ما عمل کند. آمریکا و اروپا به دریوزگی افتاده‌اند و این به سبب پیشرفت‌هایی است که در کشور ما اتفاق افتاده و به برکت خون شهدا و ایثارگری آزادگان و جانبازان ماست.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی بخشی از این جامعه است و چند ماهی نمی‌گذرد که رهبر معظم انقلاب جایگاه آن را به بالاترین سطح ممکن رسانده است. بیش از ۹۵ درصد مرزها توسط فرزندان و جوانان شما محافظت می‌شود و همین افراد در پلیس در نقاط مختلف کشور روزانه صدها عملیات برای مقابله با برهم‌زنندگان آرامش مردم انجام می‌دهند. همه به برکت خون شهدا و ایثارگری آزادگان و جانبازان است. این جلسه نشان‌دهنده بزرگی و عظمت این عزیزان است. البته که سپاه و ارتش در این زمینه فداکاری‌های به مراتب بیشتری داشتند. پلیس یکی دو لشگر در جنگ داشت در حالی که سپاه و ارتش به طور همه جانبه در جنگ بودند.

رحیمی در ادامه گفت: چه تقارن زیبایی است که تقدیر از آزادگان در ایامی است که کاروانی از آزادگان کربلا راهی دیار غربت شدند. این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و افتخار می‌کنیم که مسیری که خاندان نبوت و امامت در راه مقاومت و مبارزه با ظلم طی کردند ۱۴۰۰ سال بعد توسط این عزیزان طی شده است. من افتخار می‌کنم که خدمتگزار خانواده شهدا و ایثارگران باشم و این مراسم را به بهترین شکل برگزار کنم. شما جانبازان و ایثارگران و آزادگان آبروی این مملکت هستید.
انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا