اقتصاد

بورسیه استانی ایتالیا، بهترین روش برای تحصیل رایگان

بورسیه استانی ایتالیا، بهترین روش برای تحصیل رایگان

اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های برتر کشورهای اروپایی ، رویای بسیاری از جوانان کشورمان است. با این حال تحصیل در این کشورها نیازمند پرداخت هزینه های بسیاری است. با توجه به نرخ ارز, پرداخت این هزینه ها برای ایرانیان کار واقعا دشواری است و از توان مالی بسیاری از افراد خارج است.

خبر خوب این است که برخی از کشورهای اروپایی به واسطه سیاست های کلان خود برنامه های بورسیه متعددی برای کمک به جوانان شایسته ای که قصد تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا را دارند و توان مالی پرداخت هزینه ها را ندارند، ارائه کرده اند. به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین برنامه های بورسیه متعلق به کشور و دولت ایتالیا تحت عنوان بورسیه استانی ایتالیا (DIRITTO ALLO STUDIO) است, که به اصلاح به آن DSU گفته می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با برنامه مهاجرت تحصیلی DUS کشور ایتالیا بیشتر آشنا شویم.

بورسیه استانی ایتالیا چیست؟

دولت ایتالیا, با هدف کمک به دانشجویان کشورهای جهان سومی که توانایی مالی تحصیل در دانشگاه های این کشور را ندارند، کمک هزینه های متفاوت و با مبالغ بالایی ارائه می‌دهد. این برنامه های بورسیه استانی ایتالیا متنوع اند و متناسب با شرایط هر طرح, میزان مشخصی از شهریه سالانه و هزینه های زندگی دانشجو تحت پوشش قرار می گیرد. پیش از اقدام برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا، باید بتوانید پذیرش یکی از دانشگاه های ایتالیا را به دست آورید. بعد از در دست داشتن مستندات پذیرش, می‌توانید برای دریافت بورسیه اقدام کنید. این بورسیه برای تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در تمامی رشته ها ( هم رشته های پزشکی و هم رشته های غیر پزشکی) ارائه می‌شود. همچنین مدارک مورد نیاز نیز توسط دانشگاه مدنظرتان مشخص می گردد.

کمک هزینه ها شامل چه مواردی می شوند؟

مبلغ کمک هزینه بورسیه های استانی ایتالیا معمولا در استان های مختلف متفاوت است, اما اگر این بورسیه به صورت کامل به شما تعلق بگیرد در حدود 5200 یورو در سال دریافت خواهید کرد. علاوه بر این کمک هزینه، شهریه دانشگاه به طور کامل توسط دولت پرداخت خواهد شد, و همچنین در هزینه های خوابگاه و خوراک نیز تخفیفات فوق العاده ای به شما داده می‌شود. لازم به ذکر است که به شما امکانات دیگری همچون کارت تردد و … ارائه خواهد شد. بنابراین تقریبا تمامی هزینه های تحصیل و زندگی شما در این کشور، با این کمک هزینه تحت پوشش است و دغدغه مالی برای تحصیل نخواهید داشت.

پرداخت کمک هزینه ها تا پایان زمان مشخص شده, توسط دانشگاه متناسب با مقطع تحصیلی ادامه خواهد یافت. بنابراین اگر نتوانید در مدت زمان مشخص شده تحصیل خود را به اتمام برسانید، کمک هزینه بورسیه استانی ایتالیا برای سال های اضافی به شما تعلق نمی‌گیرد.

همچنین, معمولا کمک هزینه اول بورسیه استانی که معادل نیمی از کل هزینه است یک ماه بعد از مشخص شدن نتایج به حساب محصل واریز می‌شود یا در قالب کارت اعتباری به دانشجو اهدا می‌شود. بخش دیگر هزینه ها نیز پس از ترم دوم پرداخت می‌شود.

نحوه اخذ بورسیه استانی ایتالیا

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، پیش از اقدام برای دریافت بورسیه استانی، باید پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا را دریافت نمایید. نکته مهم این است که در هنگام پذیرش، باید مشخص کنید که قصد دارید به صورت سلف فاند (پرداخت تمامی هزینه های به عهده خود محصل) اقدام کنید.

پس از اخذ پذیرش دانشگاه، می توانید با جمع آوری مدارک برای دریافت بورسیه استانی اقدام کنید. مدارک درخواستی متناسب با مقطع تحصیلی و دانشگاه مدنظرتان متفاوت است اما به طور کلی مهم ترین مدارکی که از شما درخواست می‌شود، مدرک زبان قابل قبول و شرط سنی است. همچنین اگر دوره تحصیلی انتخابی شما به زبان انگلیسی ارائه می‌شود باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 ( یا مدارک معادل معتبر دیگر) ارائه دهید و اگر دوره به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود باید سطح زمان شما حداقل B2 باشد و مدارک آن را ارائه دهید.

برای ثبت درخواست بورسیه می‌توانید از طریق دانشگاه مورد نظر یا وب سایت رسمی اسکالرشیپ دولتی ایتالیا اقدام کنید. البته اغلب برنامه های بورسیه استانی توسط خود دانشگاه ها و موسسات عالی مدیریت می‌شود, بنابراین بهتر است ابتدا به وب سایت خود دانشگاه مراجعه کنید.

لازم به ذکر است از آنجایی که دریافت بورسیه پیچیدگی و شرایط سخت خود را دارد, اخذ بورسیه استانی ایتالیا از طریق یک موسسه مهاجرتی می‌تواند راهی مطمئن و موثر برای دستیابی به آن باشد. یکی از برترین موسسه های مهاجرتی برای اخذ پذیرش همراه با بورسیه استانی ایتالیا, موسسه مهاجرتی ویتراپو است. ویتراپو با تخصص و تجربه‌ای که در زمینه مهاجرت و بورسیه‌های تحصیلی دارد، به شما راهنمایی لازم را ارائه خواهد کرد. ابتدا، مشاوران مهاجرتی این موسسه با شما مشورت خواهند کرد و نیازها و شرایط خاص شما را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات لازم را دریافت خواهند کرد. سپس با توجه به تخصص و علاقه شما، ویتراپو در تعامل با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مرتبط در ایتالیا، بورسیه‌های موجود را بررسی کرده و به شما گزینه‌های مناسب را پیشنهاد خواهد داد. همچنین، وکلای مهاجرتی موسسه ویتراپو به شما در تهیه مدارک و انجام فرآیندهای موردنیاز برای اخذ بورسیه کمک خواهند کرد و تا آخرین مرحله از فرآیند، شما را همراهی می‌کنند.

نیازی به ارائه مقاله isi و … نیست!

برای گرفتن بورسیه استانی ایتالیا نیازی به اثبات توانایی علمی خود از طریق ارائه مقالات و … ندارید. چرا که این طرح صرفا برای کمک به دانشجویان کشورهای جهان سومی که توانایی مالی ندارند، خلق شده است. علاوه بر این موضوع، با پذیرش این بورسیه، هیچ تعهدی برای کار برای دولت ایتالیا، یا انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی برای شما ایجاد نمی‌شود و تنها کافی است بتوانید در هر سال تحصیلی مقدار مشخصی از واحدها را پاس کنید. همچنین لازم به ذکر است که یکی از ویژگی های تحصیل در ایتالیا و دریافت بورسیه استانی آن, پس از پایان دوره تحصیلی بدون داشتن تعهد می‌توانید به سایر کشورها مهاجرت کنید.

زمان ثبت نام برای دریافت بورسیه های استانی ایتالیا

زمان ثبت نام و مهلت ارسال مدارک برای اخذ بورسیه تحصیلی از طرف دانشگاه های این کشور مشخص می‌شود. در کل زمان ثبت نام اخذ بورسیه از اواخر ماه جولای (مرداد ماه) تا انتهای ماه سپتامبر (شهریور ماه) است. درخواست و پذیرش بورسیه تنها یک بار در سال صورت می‌پذیرد.

برای آن که بتوانید از این فرصت محدود استفاده کنید و بدون آزمون و خطا موفق به اخذ بورسیه استانی ایتالیا شوید، پیشنهاد می کنیم از متخصصان خبره مجموعه ویتراپو کمک بگیرید. مجموعه ویتراپو بیش از 14 سال است که در حوزه مهاجرت تحصیلی و کاری فعالیت می کند و در این مدت توانسته است عملکرد درخشانی از خود نشان دهد. تیم تخصصی این موسسه با تجربه و دانش فنی خود، بهترین راه‌کارها و استراتژی‌ها برای اخذ پذیرش طراحی و اجرا کرده و همچنین تمامی مراحل مربوط به درخواست بورسیه را بر عهده می‌گیرند و در رسیدن به این هدف کمک‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا