اقتصاد

تأکید وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس بر حفظ ثبات بازار نفت

تأکید وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس بر حفظ ثبات بازار نفت

به گزارش کا 118 از وزارت نفت، نشست غیررسمی شماری از وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک ) روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) در حاشیه نخستین روز هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین برگزار شد.

در این نشست، وزیران نفت و انرژی کشورهای ایران، عربستان‌سعودی، امارات متحده عربی، عراق، گینه استوایی و چند کشور دیگر حضور داشتند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای یادشده در این نشست غیررسمی درباره وضع کنونی بازارهای جهانی نفت خام تبادل‌نظر و حاضران در این نشست همچنین بر حفظ ثبات در بازار نفت و ادامه سیاست‌های موجود در بازار تأکید کردند.

وزیران نفت و انرژی حاضر در این نشست غیر رسمی، همچنین بر همدلی در تصمیم‌گیری و اجرای سیاست‌ها برای حفظ ثبات در بازار تأکید کردند و این اقدام را به نفع بازار کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت دانستند.

این نشست غیر رسمی با توافق کلی وزیران نفت و انرژی کشورهای حاضر و موافقت همگی آنها درباره ادامه روند تثبیت بازار نفت پایان یافت.

هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا