فرهنگ و هنر

یادبود عباس معروفی در زادگاهش

مراسم یادبود عباس معروفی در زادگاهش برگزار می‌شود.

به گزارش کا 118، مراسم یادبود این داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر که صبح دهم شهریورماه در پی بیماری سرطان از دنیا رفت، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ روز جمعه (۱۱شهریور) در حسینیۀ المهدی مهدیشهر برپا می‌شود.

همچنین در روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به وقت آلمان درهای خانه هدایت برلین به روی علاقمندان به عباس معروفی باز خواهد بود. در عین حال گفته شده که این گردهمایی به منزله‌ی برگزاری مراسم یادبود برای این نویسنده فقید نخواهد بود.

عباس معروفی، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ متولد شد. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهۀ ۶۰ با چاپ رمان «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. از دیگر آثار او می‌توان به «سال بلوا»، «پیکر فرهاد»، «فریدون سه پسر داشت»، «ذوب شده»، «تماما مخصوص»، «نام تمام مردگان یحیاست»، «روبروی آفتاب»، «آخرین نسل برتر»، «عطر یاس»، «دریاروندگان جزیره آبی‌تر»، «شاهزاده برهنه»، «تا کجا با منی»، «ورگ»، «نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ی عین‌القضات و عشق»، «چهل ساله تر از پیامبر» و… اشاره کرد. او در سال ۱۳۶۹ مجلۀ ادبی «گردون» را تأسیس کرد.

معروفی در دهه‌های پایانی عمر خود به آلمان رفت و در همان‌جا نیز درگذشت.

یادبود عباس معروفی در زادگاهش

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا