فرهنگ و هنر

شورایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی همسران شهدا تشکیل می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شورای حقوقی با حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های مرتبط از جمله معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و دو نفر از حقوقدانان شورای نگهبان در رابطه با مشکلات حقوقی همسران شهدا تشکیل می‌شود.

به گزارش کا 118، نشست «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از همسران شهدا، در روز گذشته برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با اشاره به تشکیل شورای حقوقی با حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های مرتبط از جمله معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و دو نفر از حقوقدانان شورای نگهبان در رابطه با مشکلات حقوقی همسران شهدا،بیان کرد: نظریات حقوقی این شورا در موارد مختلف ارائه شده است که برای اجرا به دستگاه‌های مختلف کشور ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به برخی مسائل حقوقی در مورد فرزندان شهدا، گفت: در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌های مسئول در کشور این مسائل و مشکلات حقوقی به حداقل برسد.

طاهر موهبتی، سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست متن نظریه شورای حقوقی در موضوعاتی مانند افتتاح حساب، حضانت و … را به اطلاع همسران شهدا رساند.

در این نشست همسران شهدا به بیان مشکلات حقوقی خود در رابطه با فرزندان شهدا پرداختند و فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشریح برخی مسائل همسران شهدا، خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا