فرهنگ و هنر

تصویب نظام جامع روزنامه‌نگاری و رسانه‌ای/ خبرنگاران افسران جهاد تبیین هستند

کا 118/گلستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب نظام جامع روزنامه نگاری و رسانه ای در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد و گفت: این مسئله دهه‌ها مورد مطالبه اصحاب رسانه بود که ما در دولت مردمی بدون هیاهو و شوآف رسانه ای این مسئله را بررسی کردیم.

محمد مهدی اسماعیلی عصر امروز(جمعه ۲۸ مرداد) در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در دانشگاه آزاد گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات خبرنگاران را بارها شنیده ایم و می دانیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات پیش روی این قشر حل شود.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه فرهنگی با جنگ گسترده ای دست و پنجه نرم می کنیم، یادآور شد:  سال ها است که جنگ فرهنگی را تجربه می کنیم و امروز در این شرایط جنگ روایت ها مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه شاخصه های مختلف اعم از صداقت، اخلاق حرفه ای و تقید به منافع ملی تمایز در اطلاع رسانی ها را ایجاد می کند، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که اهالی رسانه مسائل کشور را همانطور که وجود دارد روایت کنند البته منظور ما سفیدنمایی نیست اما سیاه نمایی هم نباید کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از افراد دوست دارند جامعه ایرانی را جامعه به بن‌بست رسیده معرفی کنند، تأکید کرد: جامعه ایرانی یک جامعه پرنشاط و امیدوار و با عزم جزم برای حرکت به سمت فتح قله ها است و این تصویر یک جامعه ایرانی است. 

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید تصویری امیدوارکننده از جامعه را به تصویر بکشند، افزود: مأموریت اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین ویژه است و مهم ترین وظیفه آنها روایت و بازنمایی دقیق مشکلات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کسی منکر مشکلات موجود نیست اگرچه امروز کشورمان در حوزه معیشت، اقتصاد و آسیب های اجتماعی مشکلاتی دارد ولی مشکلات همیشه بوده اما اراده ای که در ملت ایران به وجود آمده همه مشکلات را حل و موانع را برطرف خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ملت ایران طی این ۴۴ سال در همه میدان ها قهرمانانه از آرمان ها و اهداف خود دفاع کردند، تأکید کرد: این جامعه ستودنی و قابل تحسین است نه آنکه مدام ضعف ها و مشکلات را به رخ آنها بکشیم و امروز درصدد هستیم در حوزه خبر و رسانه با استفاده از توان اصحاب رسانه این راه سخت و دشوار را طی کنیم.

وی با بیان اینکه نظام جامع روزنامه نگاری و رسانه ای دهه‌ها مورد مطالبه اصحاب رسانه بود، یادآور شد: دولت های مختلف این مهم را مطرح کردند اما ما در دولت مردمی بدون هیاهو و شواف رسانه ای این مسئله را بررسی کردیم و در حال حاضر این طرح در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب نهایی رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نظام جامع روزنامه نگاری و رسانه ای دهه‌ها مورد مطالبه اصحاب رسانه بود، ابراز داشت: با تصویب این طرح تمامی خبرنگاران حقوق روشنی داشته و پروانه خبرنگاری کسب می کنند و از همه حداقل های یک شغل اعم از بیمه، تضمین شغلی و غیره برخوردار می شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز ما شرمنده‌ایم که بخش مهمی از جامعه رسانه‌ای درگیر مسائل پیش پا افتاده‌ای هستند و حداقل ها را نمی توانند تأمین کنند، گفت: در دولت بسته حمایتی خوبی برای اهالی رسانه تدوین شده و مسکن خبرنگاران و اهالی فرهنگ مسئله دیگری است که در دست اقدام است همچنین تسهیلات ویژه ای از طریق صندوق هنر به خبرنگاران اعطاء می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی یک مجموعه همدل و منسجم در همه بخش ها است و همه خود را سرباز نظام و رهبر معظم انقلاب می دانند، بیان کرد: خبرنگاران یکی از مهم ترین ستون های تشکیل جامعه نوین اسلامی هستند و اهالی رسانه باید در این فضا به نقش آفرینی خود ادامه دهند تا بتوانیم گام های بزرگ را برداریم، این نگاه در دولت و شخص رئیس جمهور نهادینه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران افسران جهاد تبیین هستند، گفت: خبرنگاران باید در این صحنه حاضر باشند تا انقلاب اسلامی دچار تحریف در روایت نشود، روایت نادرست، ناامیدی ها را افزایش می دهد،  ما خود را موظف به خدمت رسانی می دانیم و توقع این است که جامعه رسانه ای در بین این حجم مشکلات همراه دولت باشند.

اسماعیلی، گلستان را پیشانی حرکت منطقه ای دولت دانست و افزود: اگر دولت مسئله ارتباطات منطقه ای به ویژه آسیای میانه را در دستور کار قرار داده یکی از محورهای مهم آن گلستان است و ان شاء الله زیرساخت های لازم در استان فراهم خواهد شد.
انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا