فرهنگ و هنر

جشنواره ادبی «رحمه‌للعالمین» در کردستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌ سعید عسکری روز یکشنبه در گفت‌ و گو با کا 118افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در سه بخش شعر شامل شعر کلاسیک و شعر نو، مقاله‌نویسی به زبان‌های کردی، فارسی، عربی، ترکی و داستان کوتاه در بستر نرم‌افزار اندروید به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی محورهای بخش مقاله‌نویسی جشنواره را شامل بررسی نقش وحدت اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه‌های اخلاقی قرآن و سیره پیامبر اسلام (ص)، سیره پیامبر اعظم (ص) در ادبیات قومیت‌ها و امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده در جهان اسلام عنوان کرد.

وی، امت واحده، میراث ماندگار پیشگامان تقریب، فرهنگ همزیستی در آیینه آیات الهی، اخلاق مداری مذهبی در سیره مذاهب اسلامی، نگاه به وحدت به‌ عنوان یک فریضه اسلامی بر اساس آیه «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»، مساله فلسطین به‌ عنوان یکی از محورهای وحدت اسلامی و نقش رسانه در پیشبرد وحدت اسلامی را از عناوین این جشنواره عنوان کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: شرکت‌کنندگان مقالات را با فونت نازنین ۱۴ و حداکثر در ۱۰ صفحه A۴ و در قالب word ارسال کنند.

حجت‌الاسلام عسکری آخرین‌ مهلت شرکت در دومین جشنواره ادبی «رحمة‌للعالمین» را ۲۲ مهرماه سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را یا به‌صورت مجازی و از طریق شماره واتساپ ۰۹۳۳۸۷۱۹۷۶۰ و یا به آدرس پستی سنندج، خیابان امام خمینی(ره) روبروی گمرک استان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با کد پستی ۶۶۱۳۹۶۶۶۱۱ ارسال کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا