فرهنگ و هنر

آخرین جزئیات نمایش آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران

رکسانا قهقرایی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی کا 118با اشاره به شروع رسمی این جشنواره از ۲۷ مهرماه، اظهار داشت: در روز ابتدایی ۳ فیلم داستانی به نمایش درخواهد آمد و دومین دوره نمایشگاه عکس ایران من که در آن ۶۰ اثر با موضوع آداب و رسوم، فرهنگ و جغرافیا شرکت کرده اند، برپاخواهدشد.   

وی افزود: فیلم ها بر اساس جدولی که تدوین شده است، نمایش دارند؛ در این دوره از جشنواره ۴۷ فیلم داستانی، ۱۴ مستند، ۱۳ تجربی، ۲۵ پویانمایی حضور دارند و بخش بین‌الملل هم چیزی حدود ۶۰ فیلم را اکران خواهد کرد.

قهقرایی ادامه داد: این دوره از جشنواره از ۹ صبح شروع می شود و ۴ جعبه (باکس) نمایش در طول روز داریم؛ نشست‌های نقد و بررسی فیلم ها هم هست و پایان کار حدود ساعت ۲۲ خواهد بود

مسئول ستاد خبری سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تصریح کرد: نشست‌هایی تخصصی ۲۰،۳۹ را داریم که ۳۹ عدد این دوره جشنواره و ۲۰ تعداد نشست هایی است که برگزار می شود؛ این نشست ها با حضور دو استاد بین المللی برگزار می شود و از صبح تا بعد از ظهر در خلال روزهای جشنواره و همزمان با نمایش فیلم ها در جریان هستند.

وی با تاکید بر تنوع مفهومی این دوره از جشنواره اظهار داشت: امسال به این دلیل این که تاکید ویژه ای بر ژانر بوده، حتی در نشست های تخصصی هم موضوع ژانرمحوریت داشته و در فیلم ها هم اعمال شده است؛ به همین دلیل ژانرهای فانتزی، رازآلود، وحشت، درام و … در این جشنواره حضور دارند و این مسئله باعث شده است که فضای مفهومی جشنواره از آن غلبه همیشگی ملودرام های اجتماعی فاصله گیرد.

مسئول ستاد خبری سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران یادآور شد: امسال عضو هیئت انتخاب و داوری سه بخش که فیلم‌های تجربی، پویانمایی و مستندند، یکی هستند؛ این اتفاق باعث نگاهی تخصصی‌تر به این سه بخش شده است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا