فرهنگ و هنر

مخالفت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با ادغام کانون‌ پرورش فکری

کا 118/فارس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در خصوص واگذاری کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی بیانیه‌ای صادر و مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرد.

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در این بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن توسط روابط عمومی این دانشگاه برای انتشار در اختیار کا 118 قرار گرفت، آورده است: شوربختانه چنین گفته شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیئت دولت پیشنهاد داده، کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌های عمومی واگذار شود. 

در این بیانیه آمده است: تعداد پرشماری از ایرانیان خاطرات و تجربه‌های زیبایی از نشستن و مطالعه در کتابخانه‌های ویژه کودکان دارند و این کتابخانه‌ها به دلیل بافت و نیروی انسانی متفاوت و اهل، زمینه دلبستگی و علاقه مندی این گروه از ایرانیان به کتاب و فرهنگ را پدید آورده‌اند؛ بیگمان، گذر سالهای زیاد، از این کتابخانه‌ها و مراکز، میراث فرهنگی شایسته‌ای را فراهم آورده که تغییر متولیان آنها با هیچ منطق و توجیهی سازگار نیست و ویران کردن این پشتوانه از تدبیر و خرد به دور است.

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در این بیانیه با پیشنهاد واگذاری مخالفت کرد و ادامه داده است: مسئولان امر درباره‌ تصمیم‌های چنین خطیر و سرنوشت سازی با انجمن‌ها، نهادها، مراکز و صاحبنظران شناخته شده در گستره مطالعات ادبیات کودک و نوجوان مشورت کنند و تردید نداشته باشند که اینان بهترین، امینترین و صلاحیت دارترین نهادها و افراد در این باره هستند. 

در بخش پایانی این بیانیه خاطرنشان شده است: توجه به دیدگاه و خواست متخصصان و خانواده ادبیات کودک ایران و شنیدن صدای آنان که در همین یکی دو روز در خبرگزاریهای گوناگون بازتاب گسترده‌ای داشته است، بی تردید به نفع فرهنگ و جامعه ایرانی خواهد بود. 

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز همچنین در این بیانیه این کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی را بخشی بسیار مهم و اثرگذار از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانسته و جداسازی آنها را آسیبی جبران‌ناپذیر و اسفبار عنوان کرده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا