اقتصاد

روانشناسی نقاشی کودک

روانشناسی نقاشی کودک

یکی از دغدغه والدین برخورد با کودکانی است که علاقه زیادی به نقاشی دارند. متاسفانه عدم دسترسی والدین و کودک به یک منبع آموزشی معتبر موجب می‌شود این استعداد در مسیر مناسب رشد قرار نگرفته و هدر برود. از طرفی کودک نیاز به یک آموزش مرحله به مرحله دارد تا بتواند قدم به قدم با آن پیش رفته و یک طرح مناسب را رسم کند. در صورتی که کودک نقاشی‌های مختلف را گام به گام به وسیله راهنما رسم کند ، میتواند به یک نقاش حرفه‌ای در طی زمان تبدیل شود. به همین دلیل استفاده از یک کتاب آموزش نقاشی میتواند برای هر روز کودک یک تکلیف نقاشی داشته باشد و به رسیدن به این هدف به او کمک کند.

برخی از کودکان بعلت جنب و جوش زیاد ، الارقم علاقه به این هنر امکان حضور در کلاس را نداشته و همین موضوع برای والدین به یک مشکل تبدیل می شود. خوشبختانه این مشکل با یک راهنمای گام به گام حل میشود . زیرا کودک میتواند آزادانه و هر زمان که مایل بود بدون محدودیت به آن رجوع کند.

برخی از کودکان بعلت جنب و جوش زیاد ، الارقم علاقه به این هنر امکان حضور در کلاس را نداشته و همین موضوع برای والدین به یک مشکل تبدیل می شود. خوشبختانه این مشکل با یک راهنمای گام به گام حل میشود . زیرا کودک میتواند آزادانه و هر زمان که مایل بود بدون محدودیت به آن رجوع کند.

نقاشی شما را آرام می کند

نقاشی کشیدن نیاز به تمرکز دارد و این موضوع ممکن نیست مگر اینکه شما افکار مزاحم را از ذهنتان دور کنید . دور کردن این افکار برای دقایق و ساعت هایی شما را از محیط پیرامونتان جدا کرده و آرامش خاصی را برایتان به ارمغان می آورد. جالب است بدانید نقاشی کردن صرفاً مختص کودکان نیست. این کار در درجه اول یک سرگرمی بسیار جذاب است زیرا  کودکان با نقاشی کردن آنچنان در افکار خود و آنچه که می‌خواهند رسم کنند غرق می‌شوند که یکی از ابزارهای آرام کردن کودک نیز بشمار می‌رود. بزرگسالان نیز با نقاشی کردن می‌توانند اوقات خوبی را سپری کنند. زیرا نه تنها این کار نوعی سرگرمی به شمار میرود بلکه موجب می‌شود با افزایش تمرکز استرس‌ها و تنش‌های روزانه از بین بروند.

پیشنهاد می‌شود والدین نیز به همراه فرزندان این کار را به صورت گروهی انجام دهند. از اثرات مثبت آن میتوان به تعامل بیشتر بین والدین و فرزندان ، احساس آرامش و نشاط بیشتر در خانواده ، سپری کردن لحظات شاد بین والدین و فرزندان ، نزدیکی بیشتر پدر و مادر با کودک و … اشاره کرد.

پس اگر شما هم میخواهید با فرزندانتان در درجه اول دوست باشید باید با آن ها وقت بگذرانید و یکی از این راه ها همین مورد است . هر میزان که فعالیت شما با فرزندانتان مشترک و دوستانه باشد شما ناخودآگاه به هم نزدیکتر میشوید . پس اگر میخواهید با فرزندتان دوست باشید همین امروز شروع کنید .

 

راهی برای ورود به ذهن کودک

کودکان بسیاری از مشکلات و ناراحتی هایشان را به زبان نمی آورند . مسائلی وجود دارد که ممکن است فرزند شما با شما هیچگاه در رابطه با آن ها صحبت نکند. این مسائل گاها بزرگترین مسائل زندگی کودک هستند که شاید هیچگاه در رابطه با آن ها صحبت نکند . نقاشی کودک یک ابزار روانشناسی برای جستجو و تحلیل ذهن اوست. شما با بررسی یک نقاشی ساده میتوانید به دغدغه‌های روحی ، ترس ها و آنچه او را خوشحال میکند پی ببرید. استفاده از رنگ‌های شاد و روشن ، اعضای خانواده در کنار یکدیگر ، وجود خورشید و لبخند بر لبان کاراکترهای نقاشی نشان از یک کودک شاد دارد. اما اگر فرزندتان علاقه به رسم نقاشی به صورت تک رنگ و یا تیره داشت ، میبایست بررسی بیشتری انجام دهید. در صورتی که کودک یک کاراکتر خاص را بارها نقاشی کند نشان از یک چالش با او دارد. بسیاری از این اطلاعات زمانی به دست می‌آید که وقت مناسبی را در کنار کودکتان بگذرانید.

در بلد میرزا میتوانید با دانلود کتاب آموزش 365 نقاشی مرحله به مرحله و کشیدن هر روز یک نقاشی در کنار کودکتان به این هدف برسید .

سیاه قلم یک قدم فراتر

اگر بعد از مدت ها به این نتیجه رسیدید که کودک پس از طی گام‌های اول در طراحی نیاز به پیشرفت و رشد بیشتری دارد. در این صورت قدم دوم میتواند یادگیری سطح پیشرفته‌تری از این هنر یعنی سیاه قلم باشد. برای آموزش سیاه قلم میتوانید از آموزش مربوطه در بلد میرزا استفاده کنید.

02

سیاه قلم در واقع نوع پیشرفته‌تری از نقاشی ساده ایست که در بالا به آن اشاره شد. این نوع طراحی میتواند به یک نقاشی هایپر رئال یا بسیار واقع گرایانه نیز تبدیل شود. اما برای شروع می‌توان از سطوح ساده‌تر آن آغاز کرد. سطوحی که مرحله به مرحله سخت تر شده و ضامن پیشرفت فرزند شما نیز باشد .

با یادگیری طراحی پرتره به وسیله سیاه قلم میتوان به درآمد مناسبی نیز دست یافت و با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به مشتریان زیادی دسترسی پیدا کرد. اما هیچ وقت فراموش نکنید که نباید کودک را اجبار به نقاشی کشیدن کنید . او در صورت علاقه به این هنر است که نیاز به یک راهنما دارد.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا