کارگری

رونمایی از نشان دسترسی‌پذیری ساختمان‌های دولتی و غیردولتی/تغییر محسوسی در وضعیت مناسب‌سازی کشور دیده نمی‌شود

رونمایی از نشان دسترسی‌پذیری ساختمان‌های دولتی و غیردولتی/تغییر محسوسی در وضعیت مناسب‌سازی کشور دیده نمی‌شود

«علی همت محمود نژاد» مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در گفت و گو با خبرنگار کا 118 با اعلام این خبر گفت: این نشان‌ها در دو سطح نقره‌ای و طلایی تنظیم شده و به ساختمان‌های عمومی دولتی و غیردولتی که ضوابط و دستورالعمل شهرسازی درخصوص مناسب‌سازی برای معلولان جسمی حرکتی، نابینایان و ناشنوایان را رعایت کنند، اهدا خواهد شد.

وی که خود پیشنهاد دهنده این نشان است، ادامه داد: با اعطای این نشان به دستگاه‌ها مخالف است و باید صرفا به ساختمان‌های دسترس‌پذیر واگذار گردد.

سخنگوی شبکه ملی افراد دارای معلولیت با انتقاد از مناسب‌سازی اماکن و معابر و وسایل نقلیه برای افراد دارای معلولیت تصریح کرد: متاسفانه روند مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری برای این افراد به کندی، ناملموس و آرام پیش می‌رود و علیرغم برگزاری جلسات متعدد ستاد مناسب‌سازی، تغییر محسوسی در وضعیت مناسب‌سازی کشور دیده نمی‌شود.

محمودنژاد خاطرنشان کرد: اغلب مصوبات ستاد مناسب‌سازی کشور یا به دست فراموشی سپرده شده و یا مقاومت بسیار شدید دربرابر اجرای آن وجود دارد.

وی با اشاره به بازدیدش از بیمارستان عدل به عنوان نماینده وزارت کشور، گفت: این بیمارستان اگر تغییرات جزیی در دسترس‌پذیری برای افراد دارای معلولیت انجام دهد می‌تواند به عنوان ساختمان دریافت کننده اولین نشان طلای مناسب‌سازی کشور باشد.

محمودنژاد همچنین از رییس سازمان بهزیستی کشور درخواست کرد تا دستورات لازم جهت رفع نواقص موجود در تنها هتل ویژه افراد دارای معلولیت در مشهد را صادر کرده و نسبت به بهره برداری آن با توجه به اینکه ۷ ماه از افتتاح آن می‌گذرد به طور ویژه صادر کند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا