فرهنگ و هنر

ضرغامی: میراث فرهنگی مهمترین وجه وحدت در کشور است

به گزارش خبرنگار کا 118، سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور افزود: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور هویت محور و مایه وحدت است.

او با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: برخی‌ ما را از تجزیه شدن کشور می‌ترسانند، در حالیکه ما در درون نباید خودمان را تجزیه کنیم.

ضرغامی تاکید کرد: ایران متعلق به همه سلیقه‌ها است، همه باید کنار هم و برابر حضور داشته باشند و به آن‌ها توجه شود.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه با بیان اینکه نیشابور شهری تاریخی و استثنائی است که سرشار از میراث‌فرهنگی و صنایع دستی است، گفت: مردم نیشابور ریشه‌دار هستند و چون ریشه در این خاک دارند، همیشه سربلند بوده و ارزش‌های ملی و جهانی را حفظ کرده اند.

وی با اشاره به جلسات متعددی که با نمایندگان مردم شهرستان های نیشابور، زبرخان و فیروزه در تهران داشته است، بیان کرد: از وضعیت مشکلات این شهرستان‌ها بی اطلاع نبودم اما امروز در این سفر با حضور همه مدیران حین بازدید و طرح مشکلات،  دستور لازم برای رفع مشکلات آنها داده شده است.

ضرغامی افزود: امیدوارم ظرفیت های گردشگری در شهرستان‌های نیشابور، زبرخان و فیروزه شکوفا و رونق بیشتر گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه از همراهی نمایندگان مردم شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای قدردانی کرد.

در این جلسه امام جمعه نیشابور نیز به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی نیشابور اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به این ظرفیت‌ها شد.

سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در قالب سفر یک روزه خود به شهرستانهای نیشابور، زبرخان و سبزوار سفر کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا