ورزشی

طاهری: هیچ کس سقف بودجه اش را اعلام نکرده

طاهری: هیچ کس سقف بودجه اش را اعلام نکرده

به گزارش کا 118، فرشید طاهری در مورد ثبت قرارداد بازیکنان در فصل جدید، اظهار داشت: همه تیم‌ها هفته آخر برای ثبت قرارداد می‌آیند. در صورتیکه الان اکثر باشگاه‌ها بازیکنان اصلی را گرفته اند یعنی تیم را بسته‌اند. مشخص است ولی هنوز هیچ کس مراجعه نکرده و هیچ کس هم سقف بودجه اش را اعلام نکرده است.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه اگر بازیکنی رقم قراردادش بالاتر از حد باشد امکان دارد جلوی ثبت قراردادش گرفته شود، گفت: بله، راهکارهایی داریم. سامانه نقل و انتقالات آنلاین است و در اختیار باشگاه‌ها است. سقف بودجه را برای باشگاه‌های آسیایی یا باشگاه‌هایی که مثل استقلال در آسیا نیستند و همچنین سایر باشگاه‌ها تعریف کرده‌ایم. باشگاه همان اول کار که بخواهد برای ثبت قرارداد اقدام کند باید این سقف بودجه را در سامانه ثبت کند. 

وی در خصوص اینکه چگونه متوجه می‌شوند باشگاهی قوانین را دور نزده، عنوان کرد: بر اساس مستندات و قراردادی که به ما می دهند بررسی می‌کنیم.

طاهری در خصوص اینکه ممکن است یک هوادار پول بدهد یا باشگاهی قرارداد اسپانسری ببندد و مستقیما پول واریز کنند که این موارد داخل قرارداد بازیکن نمی‌آید و بازهم فرار انجام شده، گفت: این را دیگر نهادهای نظارتی بررسی می‌کنند. یک باشگاه وقتی در بورس است و نهاد بالادستی دارد، برای دخل و خرجش باید اسناد و مدارک داشته باشد. چیزی که مربوط به سازمان لیگ است؛ اجازه نمی‌‌دهیم مجموع قراردادها بیشتر از سقف باشد.

وی در مورد جلسه سازمان بازرسی با 4 باشگاه لیگ برتری، گفت: در این جلسه نبودم. استقلال، سپاهان، گل گهر و پرسپولیس بودند. تیم‌های دولتی بودند که بیشترین هزینه را داشتند. سازمان بازرسی دعوت کرده بود. مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم حضور داشتند. 

طاهری در خصوص اینکه فقط 4 باشگاه می‌توانند قراردادهایشان را ثبت کنند، اظهار داشت: سپاهان، نساجی گل گهر و ملوان می‌توانند. کمیته تعیین وضعیت بر اساس بدهی باشگاه ها پنجره نقل و انتقالاتی را بسته و تا زمانیکه به ما اعلام نکند سامانه نقل و انتقالاتشان بسته است. این 4 باشگاه پنجره‌شان باز است اما برای ثبت اقدام نکرده اند.

وی در مورد وضعیت بازیکنان جدید پرسپولیس، گفت: قرارداد بسته‌اند اما هنوز ثبت نکرده اند. هنوز هیچ باشگاهی برای ثبت اقدام نکرده است.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا فسخ قرارداد بیرانوند قانونی بود، عنوان کرد: قانونی یا غیرقانونی بودن فسخ را ما نمی‌توانیم تشخیص بدهیم. بر اساس آیین نامه نقل و انتقالات اگر بازیکنی برای فسخ قرارداد مراجعه کند موظفیم ثبت کنیم. اینکه قانونی هست یا نه را کمیته تعیین وضعیت مشخص می‌کند. اگر باشگاهی شکایت کند و تعیین وضعیت تشخیص بدهد که فسخ قرارداد غیرموجه بوده، مقررات را برایش اعمال می‌کند.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا