فرهنگ و هنر

همدان در عملیات رمضان ۱۶۰ شهید به انقلاب تقدیم کرد

کا 118/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: همدان در عملیات رمضان ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، در عملیات فتح‌المبین و خرمشهر صحنه جدیدی اتفاق افتاد و نیروهای استان همدان در قالب نیروهای شهید سلیمانی نقش‌آفرینی کردند.

به گزارش کا 118، سردار مظاهر مجیدی شامگاه پنجشنبه ۲۷ مردادماه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان، شهدای استادیوم قدس همدان و گرامیداشت سالروز حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: یکی از استان‌هایی که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرد همدان بود که به لحاظ عِده و عُدّه و نیروهای مسلح ارتش، انتظامی و نظامی خدمات بسیاری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی از یگان‌ها در خط مقدم توسط مردم انجام می‌شد و آنها نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند، افزود: همدان در عملیات رمضان ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد در عملیات فتح‌المبین و خرمشهر صحنه جدیدی اتفاق افتاد و نیروهای استان همدان در قالب نیروهای شهید سلیمانی نقش‌آفرینی کردند.

مجیدی در ادامه به حضور شهید سلیمانی در نخستین یادواره عملیات شهدای رمضان اشاره کرد و افزود: سال‌ها پیگیر بودیم تا سرانجام شهید سلیمانی در این یادواره‌ در استان همدان حضور یافتند که سخنان با محتوای ایشان در آن مراسم زیبایی خاصی به آن برنامه داد.

وی اضافه کرد: ایشان در آن مراسم در وصف بسیاری از شهدای بزرگ استان مانند شهید حاجی‌بابایی، شهید مظاهری و شهید نیکومنظر به زیبایی صحبت کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه همدان از جمله استان‌هایی است که در روز قدس شهدایی را تقدیم انقلاب کرد، گفت: امروز حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم توفیقی است که سبب شد بار دیگر خاطرات شهدا یادآوری شود.

مجیدی با اشاره به اینکه امیدواریم توفیق قرار گرفتن در مسیر شهدا را پیدا کنیم، افزود: اخیرا صحبت‌هایی از سوی برخی از افراد معلوم‌الحال در مورد شهید همدانی شنیده شد اما این شهید والامقام به لطف خدا همیشه در دل‌ها باقی است و شاید موکول شدن این مراسم به بعد از عاشورا توفیقی بود که در وصف شهید همدانی بیشتر سخن بگوییم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا