کارگری

قرارداد هزار دستگاه خودروی برقی منعقد شد/ رایزنی با وزارت‌خانه‌های نفت، صمت و کشور برای ارائه تسهیلات ویژه به تاکسی‌های برقی

قرارداد هزار دستگاه خودروی برقی منعقد شد/ رایزنی با وزارت‌خانه‌های نفت، صمت و کشور برای ارائه تسهیلات ویژه به تاکسی‌های برقی

به گزارش کا 118 به نقل از سایت شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران به همراه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دیگر اعضا از خودروهای برقی بازدید به عمل آوردند. 

علیرضا زاکانی با بیان اینکه درخواست اول ما تامین ۵۰ هزار دستگاه خودرو برای تامین تاکسی برقی بوده است، گفت: ابلاغیه تبصره ۱۲ مورد بررسی قرار گرفته و با معاون وزیر نفت جلسه‌ای داشتیم و جدول تامین مالی را شهرداری آماده کرده و بحث شد که اصل خودروها مورد دقت باشد  و ما به ازای توانمندی تولید، نظر خودروسازان و رانندگان تاکسی را دریافت کنیم. میزان تولید، قیمت و جذابیت برای رانندگان تاکسی مورد اهمیت است.

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین خودروهای برقی را در مدت مدیدی دنبال می کنیم، گفت: در این خودروها هم آرامش و آسایش در بهره مندی وجود دارد و هم استفاده از آن ها صرفه جویی انرژی و کاهش آلایندگی را به دنبال دارد. به همین دلیل به سمت برقی سازی می رویم و امروز قرارداد هزار دستگاه خودرو در همین راستا منعقد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زیرساخت ها همانگ شود که در شرایط فعلی نیز در حال نصب است، یادآور شد: ۷۲ هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی هستند. وزیر صمت توجه ویژه ای به موضوع دارد و جلسات ثابت هفتگی در این خصوص برگزار می شود که در نهایت نتیجه بر این شد خودروها انتخاب و اختیار به رانندگان در این زمینه داده شود.

وی ادامه داد: امروز پنج خودرو و هفته قبل دو خودرو رونمایی شد تا با قابلیت، قیمت و تسهیلات آشنا شویم و بر اساس آن دست به ارائه خدمت بزنیم.

زاکانی با بیان اینکه اساس بر این است که بر مبنای تولید داخلی پیش برویم، تاکید کرد: کارخانجات داخلی یک طرف موضوع هستند و خودورها را ارائه می دهند تا تصمیم گیری کنیم. در حال حاضر خوردوها وارد و به هم پیوسته می شوند و بخشی از آن نیز بومی سازی و داخلی سازی شده اند. آنچه مهم است این است که داخلی سازی و ارائه خدمات را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه نحوه تسهیلات و شرایط را مورد بحث قرار دادیم، یادآور شد: با وزارت نفت، صمت و کشور جلساتی داشتیم تا تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود. امیدواریم از این توان استفاده شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا