فرهنگ و هنر

«محمد» و «مروه» در صدر اسامی نوزادان متولد شده در گنبدکاووس

جلیل‌ گلدی امانزاده روز دوشنبه به خبرنگار کا 118بیان داشت: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۱۰۹ نوزاد پسر و دختر در گنبدکاووس متولد شدند که حدود نیمی از آنها پسر بودند ضمن اینکه از ولادت‌های انجام شده در این شهرستان ۳۹ مورد آن ۲ قلوزایی و یک مورد سه قلو زایی بوده است.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده و در بین نوزادان پسر متولد شده در شهرستان گنبدکاووس و به ترتیب  ۲۰ نام «محمد، آیهان، محمدصدرا، محمدامین، علی، محمدحافظ، محمدطاها، محمدرضا، ماهان، دایان، محمدرسول، فرحان، ایمان، یاسین، فاروق، محمدیاسین، ایلهان، محمدرضوان، محمدصفا و محمد فاتح» بیشترین فراوانی را داشتند.

امانزاده اضافه کرد: در بین نوزادان دختر متولد شده در گنبدکاووس نیز به ترتیب ۲۰ نام «مروه، اسرا، فاطمه، سدنا، آی نور، نورا، سودا، حلما، سلین، ثنا، نورآی، نیلای، الیسا، یسرا، سلوا، یسنا، الینا، ستیلا، آیلا و زهرا» دارای بیشترین فراوانی بودند.

به گفته وی، گرایش به تغییر نام و یا انتخاب نام‌های به اصطلاح جدید برای فرزندان در جامعه رو به افزایش است.

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس همچنین از شروع طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی خبر داد و اظهارداشت: اولویت در این طرح با افراد بالای ۱۵ سال به ویژه دانش آموزان و دانشجویانی که هنوز اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند ندارد، است که ضمن تعویض شناسنامه درخواست صدور کارت ملی هوشمند آنها نیز اخذ می‌شود.

امانزاده افزود: علاقمندان به تعویض شناسنامه قدیمی در گنبدکاووس می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت در این شهر و برخی مناطق روستایی مراجعه کنند.

شهرستان گنبدکاووس ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا