فرهنگ و هنر

مرحوم موید دعبل‌وار شعر خود را در خدمت انقلاب به کار گرفت

به گزارش کا 118از سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور در پیام تسلیت این سازمان آمده است: ویژگی برجسته استاد مؤید، در آنجایی دیده می شود که دعبل وار، شعر خود را در خدمت انقلاب و امامین آن به کار گرفته و ابعاد انقلابی و ستم سوز و مجاهدت آمیز معنویت ناب دینی و حماسه سرودهای دفاع مقدس را در اشعار شیرین خود به مردم نشان داده است که این مهم مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

سازمان بسیج از مرحوم موید به عنوان فخرالشاعرین، استاد ادب و معرفت و شاعر گرانمایه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یاد کرد و با تسلیت به رهبر معظم انقلاب، خانواده آن مرحوم و ستایشگران اهل بیت (ع) افزود: این شاعر ادبیات آئینی در هیچ مناسبتی از تقویم تشیع نیست که برای آن شعری نسروده باشد. از آثار متعدد این استاد کم نظیر می توان به گل‌های اشک، جلوه‌های رسالت، نغمه‌های ولایت، سفینه‌های نور و چکامه عشق اشاره کرد که منتشر شده است

مرحوم سیدرضا مؤیّد فرزند سید محمد متخلص به «مؤیّد» در سال ۱۳۲۱ هجری شمسی در مشهد در خانواده‌ای مذهبی و علاقمند به امور دینی متولد شد، و پس از تحصیلات ابتدایی به شغل آزاد روی آورد. وی که رباعیات و غزل‌هایش در دوشنبه‌ها و پنجشنبه های تشییع شهدا در مشهد در خاطره‌ها ماندگار شده است، از شعرای برجسته آیینی و انقلابی کشور بود. 

شعر معروف خدا کند که بیایی یکی از آثار ماندگار اوست و مجموعه اشعار او در طول سال ها، از  گل های اشک تا بهار بی خزان مجموعه ای غنی از معارف ناب دینی بوده اند که در کالبد ادبیاتی معرفتی و در عین حال مردمی جلوه کرده اند.

سید رضا موید خراسانی عصر روز گذشته، ۱۵ مهرماه، پس از ۲ هفته بستری در بیمارستان‌ به علت عارضه کلیوی دار فانی را وداع گفت.

مراسم وداع با پیکر شاعر آئینی و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع)، سید رضا موید، امروز – شنبه – ۱۶ مهرماه – با حضور دوست‌داران و علاقه‌مندان به خاندان اهل بیت(ع) و با حضور جمعی از ذاکران، مداحان، شاعران و اهالی فرهنگ خراسان در بنای تاریخی تکیه کرمانی‌های مشهد برگزار و پیکر این شاعر آئینی در حرم رضوی به خاک سپرده شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا