فرهنگ و هنر

میرجلیلی: راهبرد کنگره شهدای ورزشکار، ترویج روحیه ایثار در ورزش است

به گزارش کا 118، دومین کنگره شهدای ورزشکار امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از مسوولان لشکری و کشوری، خانواده شهدا و ورزشکاران رشته‌های مختلف در سال ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است. در این مراسم شماری از مقامات کشوری و لشکری، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفان، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مازیار ناظمی رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی، سردار مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، محمد مومنی عضو هیئت مدیره استقلال، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال و جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان و ورزشکاران نیز حضور داشتند.

مهدی میرجلیلی در این کنگره با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، تصریح کرد: بعد از برگزاری نخستین کنگره شهدای ورزشکار، سازمان بسیج ورزشکاران برای برگزاری این کنگره در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری، اقدامات مهمی را انجام داد و در نهایت با کمک وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط دومین کنگره شهدا با هدف‌گذاری خاص برگزار کرد. هدف ما از برگزاری این کنگره‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه استکبار ستیزی در بین ورزشکاران است.

وی در تشریح هدف‌گذاری کنگره شهدای ورزشکار گفت: شناسایی شهدای شاخص ورزشکار، الگوسازی و الگوپروری در ورزش، ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی و نهادینه کردن فرهنگ استکبار ستیزی از مهمترین اهداف و راهبردهای برگزار کنندگان این کنگره است. بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار دفاع مقدس و ۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم در کشور داریم. آمار همه شهدای عزیز ورزشکار را به روزرسانی‌ کردیم و شهدای شاخص ورزش نیز به جامعه معرفی کردیم.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران عنوان کرد: سازمان بسیج ورزشکاران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اقدامات خوبی انجام داده که بخشی از آن به تهیه فیلم، کتاب و نشریه از شهدا مربوط می‌شود و بخشی دیگری از آن نیز به کمک‌های مومنانه است. در بخش آزادی زندانیان نیز اقداماتی انجام شده است و کاشت نهال با یاد شهدا نیز یک اقدام مهم بود که در چند سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: بوستان شهدای ورزشکار در مجموعه ورزشی انقلاب راه‌اندازی شد. همچنین کتاب زندگینامه شهید اسماعیل علوی قهرمان آسیا به زبان انگلیسی چاپ شده است. در بخش فیلم نیز ساخت فیلم مستطیل سرخ درباره زمین فوتبال چوار و ساخت فیلم زندگی چندین شهید شاخص ورزشکار از دیگر اقدامات فرهنگی بود. تشییع و تدفین شهدای گمنام در در فدراسیون‌ها و مجموعه ورزشی انقلاب از دیگر اقدامات ارزشمند بود. همچنین در چند سال گذشته چندین سفر زیارتی به مناطق جنگی و دیدار از خانواده شهدا داشتیم.

میرجلیلی این را هم گفت: سازمان بسیج ورزشکاران تمام این اقدامات را با هدف گسترش فرهنگ ایثار و استکبارستیزی در ورزش، ترویج حجاب به عنوان پوشش برتر و ترویج روحیه پهلوانی در ورزش انجام داده است. این اقدامات موجب شد تا شماری از ورزشکاران ما در میادین بزرگ جهانی به سفیر ایثار و مقاومت تبدیل شود. اهدا مدال به بارگاه رضوی، مقام معظم رهبری و شهدا  از جمله نتایج اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران بود.

در ادامه این مراسم از ١١٠ خانواده شهید ورزشکار نیز تجلیل شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا