فرهنگ و هنر

میزبانی بقاع متبرکه از ۷۴۸ هیئت مذهبی

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح فعالیت‌های این سازمان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم پرداخت.

به گزارش کا 118، محرم سال جاری دو ویژه‌برنامه «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار شد؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با جمع‌آوری گزارشی اجمالی از سراسر کشور به تشریح فعالیت‌های این سازمان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم پرداخت.

براساس این گزارش، ۳ هزار و ۲۷۳ بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی بودند و ۲۲ هزار و ۶۰۵ برنامه اذن عزا برگزار شده است؛ همچنین همایش شیرخوارگان حسینی در ۶۳۳ بقعه، همایش احلی‌من‌العسل در ۴۱۰ بقعه و مراسم نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۳ هزار و ۱۷۳ بقعه برگزار شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ۴۰۹ مراسم چهارپایه‌خوانی در بقاع متبرکه و امامزادگان در دهه اول محرم برگزار شده است؛ همچنین در ۷۲۹ بقعه متبرکه و امامزاده مراسم تعزیه‌خوانی برگزار شده است.

در دهه اول محرم سال جاری ۷۴۸ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان استقرار یافتند و ۵ هزار و ۷۸۶ کاروان عزا از بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است و ۵ میلیون و ۷۶ هزار و ۸۳۴ پرس غذا در قالب اطعام عزاداران حسینی از محل عواید موقوفات توزیع شد؛ همچنین یک هزار و ۷۷۳ مُبلغ اعزامی و بومی در این ایام به فعالیت‌های تبلیغی پرداختند.

۲۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی برپا شد و ۱۰ هزار و ۳۵۰ هیئت نیز از محل نیات موقوفات مورد حمایت قرار گرفتند؛ همچنین ۲۴ هزار و ۳۴۴ بسته معیشتی در قالب طرح «قرار دوازدهم» در دهه اول محرم توزیع شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا