فرهنگ و هنر

«نگاهی به سفرنامه‌های پیاده‌روی اربعین»

نشست «نگاهی به سفرنامه‌های پیاده‌روی اربعین» برگزار می‌شود.

به گزارش کا 118 به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های تکیه کتاب در آستانه اربعین حسینی  با موضوع «نگاهی به سفرنامه‌های پیاده‌روی اربعین» روز شنبه (۱۹ شهریورماه) از ساعت ۱۶ در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد و به‌صورت زنده از آپارات به نشانی aparat.com/khaneketab/live  پخش می‌شود.

غلامعلی حداد عادل؛ نویسنده کتاب «به صحرا شدم عشق باریده بود» و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌عنوان سخنران در این نشست حضور دارد.

در  معرفی کتاب غلامعلی حداد عادل آمده است: او در سفر خود به نجف اشرف در سال ۱۳۹۶، با سیل عظیم راه‌پیمایان اربعین هم‌مسیر می‌شود و شرحی از جریان این راه‌پیمایی و اتفاق‌های روی‌داده در مسیر نجف به کربلا را در این کتاب که با عنوانی برگرفته از «تذکره الاولیاء» عطار نیشابوری نام‌گذاری شده، ارائه می‌کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این اثر پس از بیان گزارشی از این سفر معنوی و حال و هوای مسیر راه‌پیمایی و موکب‌ها و زائران، به تحلیل این پدیده بزرگ سیاسی و دینی و اجتماعی می‌پردازد.

همچنین در عبارتی از این کتاب آمده است: راه‌پیمایی اربعین تنها سفری در جغرافیا نیست، بلکه حرکتی در تاریخ است؛ آن هم نه به گذشته، بلکه به آینده. آن‌چه به این سفر جغرافیایی عمق و معنای تاریخی بخشیده، تحولی است که در بصیرت راه‌پیمایان پدید آمده است

 خانه کتاب و ادبیات ایران در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک دو، سرای اهل قلم  واقع است.

انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا