فرهنگ و هنر

همه ارگان‌های مسئول در ساماندهی اتباع ساکن بافت ورود کنند

کا 118/یزد مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به ساکنان اصلی بافت تاریخی و حفظ هویت این بافت ارزشمند، گفت: هویت بافت تاریخی به ساکنان اصیل و مردمانی است که سال‌ها با سکونت خود به حفظ آن همت داشتند و ثبت یزد در فهرست میراث جهانی هم بخاطر همین امر بوده است که جان تازه‌ای را به این بافت داد.

«علیرضا نقوی» طرح‌های شهروند محور در منطقه را یادآور شد و با اشاره به پرسش شهروندان در خصوص وضعیت سکونت اتباع، گفت: بحث سکونت اتباع نیازمند ورود همه ارگان‌های مسئول است که اداره کل اتباع و فرمانداری به عنوان متولی اصلی نقش مهمی در ساماندهی دارند.

وی اظهار کرد: هرچند حضور مستمر مردم و احیا خانه‌های اجدادی به حفظ این میراث ارزشمند کمک خواهد کرد و باید سکونت در خانه‌های تاربخی روز به روز افزایش یابد و ساکنین اصیل بار دیگر به این بافت رجوع کنند.

نقوی خدمات شهرداری منطقه بافت تاریخی در سیل اخیر را یادآور شد و اظهار کرد: در سیل اخیر خوشبختانه آثار تاریخی و ثبتی از آسیب در امان ماندند و در اولین ساعت بارندگی هم نیروهای خدمات شهری و عمران در محل حضور داشتند و نسبت به آبگرفتگی و رفع خطر اقدام شد و ۲۳۰ مورد آواربرداری از منازل صورت گرفت.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد تسهیلات شهرداری برای منازل آسیب دیده را برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر آواربرداری و رفع خطر از منازل آسیب دیده، با تصویب شورای شهر و برنامه ریزی شهرداری پروانه رایگان تا زیربنا ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شد و از سوی بنیاد مسکن تسهیلات و کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که با هماهنگی مدیریت بحران استانداری و بنیاد مسکن در حال انجام است.

نقوی افزود: برای حفر چاه‌های جذبی در محلات ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و کار اجرایی آن آغاز شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا