فرهنگ و هنر

پیکر مرحوم موید شاعر پیشکسوت اهل بیت(ع) در مشهد تشییع شد

به گزارش خبرنگار کا 118، در آیین تشییع پیکر این شاعر نامدار که از حسینیه کرمانیها تا حرم مطهر رضوی برگزار شد دوستداران، اهالی شعر و هنر و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند.

پیکر مرحوم موید شاعر پیشکسوت اهل بیت(ع) در مشهد تشییع شد

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در صحن کوثر حرم رضوی بر پیکر این شاعر مشهدی نماز اقامه کرد و پیکر مرحوم موید در صحن آزادی حرم‌ مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

پیکر مرحوم موید شاعر پیشکسوت اهل بیت(ع) در مشهد تشییع شد

سیدرضا موید خراسانی متولد سال ۱۳۲۱ در مشهد بود. این شاعر دارای قریحه ای سیال و روان در سرودن شعر به ویژه اشعار مذهبی بود به نحوی که آیات و روایات به همراه سیره  زندگی اهل بیت (ع) و داستان های تاریخی در شعرهای وی بسیار به چشم می خورد.

علاوه بر آن، مضامین انقلابی و حماسه سرودهای دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می زند که این امر مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

از آثار سید رضا موید می توان به گل های اشک، جلوه های رسالت، نغمه های ولایت، سفینه های نور، چکامه عشق  و گلبرگها، دم پاره های سینه زنی اشاره کرد.

این مداح و شاعر پیشکسوت اهل بیت (ع) پس از ۲ هفته بستری شدن در یکی از بیمارستان های مشهد، به دلیل عارضه کلیوی عصر روز گذشته دارفانی را وداع کرد.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز صبح امروز در پیامی درگذشت این شاعر آئینی را تسلیت گفتند و از ایشان با صفت “با اخلاص” یاد کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت شاعر آئینی با اخلاص جناب آقای سید رضا موید رحمة الله علیه را به فرزندان و خاندان گرامی ایشان و به جامعه‌ ادبی خراسان تسلیت عرض می‌کنم.

شعر روان و دلنشین این هنرمند مومن که غالباً در خدمت معارف و ارزشهای دینی است یادگار ارزنده‌ او در اینجا و ذخیره‌ گرانبهای او برای نشئه اخروی است ان‌شاءالله.

خداوند او را با شهیدان محشور فرماید که همواره محافل یاد آنان را با سروده‌های خود رونق ‌می‌بخشید.

رئیس جمهور نیز درگذشت شاعر اهل بیت و استاد بزرگ شعر آیینی کشور، خادم الرضا(ع)، حاج سید رضا موید را به خانواده، یاران و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش کا 118، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت شاعر اهل بیت و استاد بزرگ شعر آیینی کشور، خادم الرضا(ع)، حاج سید رضا موید تصریح کرد: ایشان از بزرگان شعر آیینی و مذهبی کشور بود که قریحه‌ای سیال و روان در سرودن شعر به ویژه اشعار مذهبی داشت و علاوه بر مدح اهل‌بیت(ع)، مضامین انقلابی و حماسی دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می‌زد. اشعار آیینی و رثایی او نیز همواره مورد استفاده ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) است.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت شاعر اهل بیت و استاد بزرگ شعر آیینی کشور، خادم الرضا(ع)، حاج سید رضا موید، موجب تألم و تأثر فراوان شد.
ایشان از بزرگان شعر آیینی و مذهبی کشور بود که قریحه‌ای سیال و روان در سرودن شعر به ویژه اشعار مذهبی داشت و علاوه بر مدح اهل‌بیت(ع)، مضامین انقلابی و حماسی دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می‌زد. اشعار آیینی و رثایی او نیز همواره مورد استفاده ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) است.
اینجانب درگذشت این شاعر دلسوخته اهل بیت(ع) را به خانواده، یاران و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علوّ درجات و همجواری با اجداد طاهرینش، و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت می‌کنم.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا