اقتصاد

چطور انگشتر را از دست در بیاوریم؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که چطور انگشتر را از دست در بیاوریم؟ از آنجا که این سوال ممکن است روزی سوال شما باشد، توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

روش‌های درآوردن انگشتر گیر کرده

یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌هایی که زنان و مردان از آن استفاده می‌کنند، انگشتر طلا زنانه جدید است. انگشترهای طلا را می‌توان پس از زنجیر طلا مردانه پرطرفدارترین زیورآلات دانست که اکثر افراد به آن علاقه دارند؛ به گونه‌ای که در سالیان اخیر افراد زیادی با هدف تهیه این اکسسوری اقدام به خرید طلا از جواهری حقانی کرده‌اند.

یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که در هنگام استفاده از انواع انگشتر ممکن است برای شما پیش آید، گیر کردن است. در واقع می‌توان گفت هر گونه تورم در ناحیه دست می‌تواند خارج کردن انگشتر از دست را با چالش روبرو کند. سوالی که پیش می‌آید این است که انگشتر گیر کرده در دست را چگونه باید در آورد؟ چه راهکارهایی وجود دارد که بدون آسیب دیدن انگشتر بتوانیم آن را از دست خارج کنیم؟ در ادامه به بررسی چندین روش پرکاربرد برای درآوردن انگشتر گیر کرده خواهیم پرداخت: 

  • استفاده از چرب کننده‌ها

استفاده از چرب کننده برای دراوردن انگشتر دست

چرب کردن انگشت یک تکنیک قدیمی است که برای خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده انجام می‌گیرد. در این روش قسمت بالایی و پایینی انگشتر با چرب کننده‌هایی چون ژل لوبریکانت، وازلین، صابون و مایع ظرفشویی چرب می‌شود؛ سپس با چندین حرکت انگشتر از انگشت خارج خواهد شد، البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر انگشت شما دارای ورم است فشار آوردن زیاد به انگشت برای خارج کردن انگشتر ممکن است موجب افزایش وزن آن شود؛ بنابراین بهتر است تا از این کار کاملا خودداری کنید. 

  • استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان بیشتر زمانی صورت می‌گیرد که خارج کردن انگشتر از انگشت بسیار سخت است. در چنین شرایطی ابتدا نخ دندان با استفاده از چرب کننده‌ها لیز می‌شود. سپس با استفاده از یک وسیله نوک تیز بین انگشت و انگشتر قرار می‌گیرد.

حالا لازم است تا نخ رد شده را دور انگشت خود بپیچید و با حرکت دادن انگشتر سعی کنید آن را از دست خارج کنید. 

  • استفاده از آب سرد

عکس استفاده از آب سرد برای دراوردن انگشتر دست

یکی از بهترین و موثرترین کارهایی که می‌توانید برای خارج کردن انگشتر از دست ورم کرده انجام دهید، استفاده از آب سرد است. در واقع می‌توان گفت آب سرد و کمپرس یخ با بهبود ورم باعث می‌شود تا انگشتر گیر کرده در دست به راحتی خارج شود.

برای این کار تنها کافیست که یک ظرف آب سرد تهیه کنید و دست خود را به مدت چندین دقیقه در آب قرار دهید. سپس دست را از کاسه خارج کنید و چندین ثانیه بالاتر از قلب نگه دارید. حالا ورم دست شما کم شده است و به راحتی می‌توانید انگشتر خود را خارج کنید.

اگر گزینه‌های قبلی را امتحان کردید؛ اما در نهایت نتوانستید انگشتر را از دست خارج کنید، بهتر است سراغ آخرین راهکار یعنی بریدن انگشتر بروید.

در واقع می‌توان گفت که نحوه بریدن انگشتر به این صورت است که متخصصان و طلافروشی‌ها با استفاده از ابزار و وسایل خاصی که در اختیار دارند بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی به دست شما وارد کنند، انگشتر گیر کرده را از دست خارج می‌کنند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که با بریدن انگشتر دیگر نمی‌توانید مجدد از انگشتر بریده شده استفاده کنید و نیاز است که یک انگشتر جدید خریداری کنید.  

چرا انگشت ورم می‌کند؟

حالا که به این سوال پاسخ دادیم که چگونه انگشتر را از دست خارج کنیم، ممکن است دوست داشته باشید از مهم‌ترین دلایلی که باعث ورم کردن انگشتان می‌شود نیز اطلاع یابید. به طور کلی می‌توان گفت که ورم انگشت بیشتر به دلایل زیر است: 

افزایش دما و نیاز به اکسیژن بیشتر پس از ورزش یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود تا دست‌های ما دچار ورم شوند. هنگامی که در طی ورزش کردن از دست‌های خود استفاده می‌کنیم، بدن برای جبران کمبود انرژی و اکسیژن درون بدن سعی می‌کند تا جریان خود در بدن را سرعت بخشد. همین موضوع باعث می‌شود تا خون با سرعت بیشتری در رگ‌ها پمپاژ شود و در نتیجه دست ورم یابد. 

  • پره‌اکلامپسی

این عارضه یکی از مشکلاتی است که در طول بارداری برای مادران باردار پیش می‌آید. افرادی که این عارضه را تجربه می‌کنند معمولا در دست‌ها و صورت خود شاهد ورم شدگی هستند. 

  • انسداد احتمالی در سیستم لنفاوی

گاهی ورم کردن انگشت به دلیل ابتلا به برخی بیماری‌ها ایجاد می‌شود که افراد معمولا با چالش روبرو می‌شوند. یکی از این بیماری‌ها که موجب ورم کردن بدن می‌شود لنفوم است. در این بیماری نادر سیستم لنفاوی به درستی کار نمی‌کند، مایع لنفاوی به اندازه خارج نمی‌شود و بدن دچار تورم می‌شود‌ 

  • استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید

استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید یکی دیگر از بیماری‌هایی است که می‌تواند موجب تورم بدن و انگشتان شود. در این بیماری خود ایمنی سلول‌های خودی به بافت پوشش مفاصل حمله می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا فرد بیمار همواره در مچ و مفاصل خود شاهد ورم باشد. لازم به ذکر است که این عارضه در هر سنی می‌تواند رخ دهد. 

هنگامی که هوا گرم می‌شود رگ‌های خونی پوست منبسط می‌شوند. بدن برای جبران انبساط این رگ‌ها گردش خون را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا رگ‌ها کمی گشادتر شوند و در نتیجه بدن ورم کند.

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند زمینه ساز ورم کردن دست باشد و بیرون آوردن انگشتر را با چالش همراه کند، مصرف زیاد نمک و بیماری‌های رخ داده بر اثر این مصرف بالا است. هنگامی که تعادل بین نمک و آب در بدن به هم می‌خورد ورم کردگی در نواحی مختلف بدن دیده می‌شود. جالب است که بدانید این عرضه در بیشتر مواقع به صورت خود به خودی از بین خواهد رفت. 

  • سایر دلایل تورم انگشت دست

ورم کردن بدن به خصوص دست‌ها دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. به همین دلیل در صورت بروز طولانی مدت این عارضه بهتر است با پزشک صحبت شود.

در برخی مواقع مشکلات و عارضه‌های کلیوی زمینه ساز این تورم می‌شوند. گاهی نیز ورم کردن جزء عوارض مصرف برخی از داروهاست. از مهم‌ترین داروهایی که باعث تورم می‌شود، می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • استروئیدها
  • داروهای مخصوص کنترل فشار خون
  • داروهای کنترل کننده دیابت

جمع بندی

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که چگونه انگشتر گیر کرده را از دست در بیاوریم؟ با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله بیان کردیم می‌توانید انگشتر گیر کرده در انگشتتان را بیرون آورید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است در هنگام خرید طلا نهایت توجه خود را به کار گیرید تا طلایی را خریداری کنید که کاملا اندازه دست‌تان باشد و در صورت ورم کردن‌های احتمالی بتوان آن را به راحتی از دست خارج کرد. اگر به دنبال یک مجموعه برای خرید طلا هستید، گالری طلا و جواهر حقانی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا