فرهنگ و هنر

چه داستانی پشت این عکس‌ نهفته است؟

ناصر موسوی یکی از هنرمندان عکاسی است که عقیده دارد اختلاف سنی میان عزاداران عاشورایی بیشتر شده است. او که به تازگی تصاویری را با موضوع عاشورا به ثبت رسانده، نقش کودکان را به نحوی مورد توجه قرار داده است.

به گزارش کا 118، دهه‌ی نخست محرم از مقاطع زمانی مهمی است که چه با قلم رسانه‌ها و چه از دریچه دوربین عکاسان، تصاویر و مطالب مختلفی درباره‌ی آن تولید و منتشر می‌شود؛ تصاویری که البته هر کدام از این آنها داستانی پشت خود دارند. 

ناصر موسوی یکی از عکاسانی است که این بار او برایمان از داستان عکس محرمی‌اش می‌گوید؛ «این عکس در روستای تلخسان از روستاهای شهر شازند گرفته شده است.  زمانی که می‌خواستم این عکس را ثبت کنم، یاد کودکی خودم افتادم که با پا بلندی و سنگ آجر همیشه سعی می‌کردم در دهه محرم کمک بزرگ‌ترها کنم.» 

در این زمینه بخوانید:

داستان عکسی که می‌گوید امام حسین (ع) هنوز زنده است

ثبت تصویر مردی که در ظهر عاشورا به شمایل مسیح درآمد

او ادامه می‌دهد: «این دو کودک من را کاملا به کودکی خودم بردند. آنها با کمک پدر یکی از کودکان، به دیوار مسجد روستا پرچم می‌زدند. وقتی از آن‌ها سوال کردم پس کسی نیست کمکتان کند؟ جواب داد همه صحرا در حال برداشت گندم هستند. عکس را که ثبت کردم، به کمک آن‌ها رفتم تا پرچم را نصب کنند.» 

این هنرمند عکاس اضافه می‌کند: «حس و حال آن لحظه این بود که دقیقا یاد کودکی خودم افتادم که در دهه محرم چقدر ذوق داشتم و به هر طریقی کمک بزرگ‌ترها می‌کردم.» 

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا