فرهنگ و هنر

کار جهادی لبیک به ندای محرومان است/ ناامیدسازی و اختلاف‌افکنی تاکتیک جدید دشمن

کا 118/گلستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش با بیان اینکه جهادگران با حضور در مناطق محروم به ندای محرومان جامعه لبیک می‌گویند، گفت: کار جهادی انسان‌ساز است.

علیرضا گرایلی صبح امروزچهارشنبه 9 شهریور در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی مستقر در روستای «حاجی‌قوشان» از توابع شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: وجود تعهد در کنار مهارت و تخصص در نیروهای جهادی سبب تراوش خدمت به همنوع می شود، اردوهای جهادی معمولاً با هجرت همراه هستند و برای امر خیر و کمک به مردم انجام می‌شوند که امری ارزشمند و قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه امروز در کشورمان بیش از ۱۰ هزار هسته جهادی در نقاط مختلف، کار جهادی می کنند، افزود: این پتانسیل و یک سرمایه عظیم نیروی انسانی برای کشور و گامی در راستای خدمت به کشور اسلامی به ویژه برای مناطق محروم است.

خودسازی و خدمت به خود مهم‌ترین مزیت اردوهای جهادی
 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خدمت به خود و خودسازی نیروهای جهادی را مهم ترین مزیت اردوهای جهادی برشمرد و بیان کرد: این هجرت های جهادی استعداد ها و نقاط ضعف انسان را آشکار می‌کند و این یک تجربه بسیار ارزشمندی برای خودسازی است، جهادگران در این اردوها با زندگی محرومین آشنا می شوند و واقعیت های زندگی را لمس کرده و لذت و روحیه کمک به همنوع در آنها زنده می شود.

گرایلی با بیان اینکه جهادگران در کنار تخصص دارای امتیاز معرفتی می شوند، تصریح کرد: حضور جوانان در اردوهای جهادی اعتماد به نفس آنهار را افزایش می دهد و این مهم رهاورد بزرگی است که اثرات و نتایج آن برای جهادگران بیشتر از دیگران است.

وی اضافه کرد: خانه سازی، کمک به بهداشت روستا، تعلیم و تربیت، انجام امور فرهنگی، کمک به امور کشاورزی و دامداری محرومین، درو کردن گندم ، واکسن زدن، راه اندازی آب و برق و سر زدن به خانواده‌های زندانیان، سر زدن به یتیمان و خانواده های بی سرپرست، عیادت بیماران حضور در کنار سالمندان از جمله اقدامات جهادگران در مناطق محروم است و این اقدامات در راستای اعمال و رفتار انبیا و اولیای الهی بوده که نصیب و روزی جهادگران شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش با بیان اینکه جهادگران با کسب این تجربیات با واقعیت های جامعه بیشتر آشنا می شوند و درک بهتری از مردم خواهند داشت، افزود: از طرفی اردوهای جهادی باعث تقویت عواطف و هم نوع دوستی می شود، پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست که اردوهای جهادی نیز مصداق همین روایت است و جهادگران به ندای محرومان جامعه لبیک گفتند و برای کمک به مردم حاضر شدند.

گرایلی  با بیان اینکه نیروهای جهادگر نویدبخش آینده خوب برای کشورمان است که دارای این سرمایه عظیم انسانی دلسوز و آشنا به مناطق محروم است، بیان کرد: جهادگران توانستند در مدت ۲۰ سال خدمات بسیار زیادی در دورترین نقاط محروم کشور انجام دهند و به جرأت می توان گفت اردوهای جهادی یکی از حرکت های بسیار ارزشمند در راستای تحقق عدالت و پیشرفت در مناطق محروم است.

وی روحیه جهادی را عامل رشد و پیشرفت کشور در بخش های مختلف برشمرد و یادآور شد: رشد و تعالی ما در بخش های مختلف اعم از پزشکی، علوم مهندسی، توسعه عمرانی، ساختمان سازی، سدسازی، صنعت دفاعی و موشکی، پهپاد، سلول های بنیادین، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی با روحیه جهادی و انقلابی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش با تأکید بر اینکه تفکر جهادی، سیم های خاردار وارداتی از شوروی را تبدیل به موشک های نقطه زن با بردهای هزاران کیلومتری کرد، متذکر شد: امروز به برکت خون شهیدانی چون شهید تهرانی مقدم ها، موشک ها و کشتی‌های جنگی مان از دریای سیاه تا اقیانوس هند از تنگه هرمز تا باب المندق در گستره رزمندگان اسلام هستند و با عزت و سربلندی از بیخ گوش اسرائیل عبور می‌کنند، در واقع این روحیه جهادی بود که در جنگ تحمیلی و با دستان خالی در برابر ۸۰ کشور دنیا مقابله کردیم و نگذاشتیم که یک وجب از خاک کشورمان جدا شود.

گرایلی در پایان بر ضرورت توجه به جهاد تبیین توسط آحاد مردم تأکید کرد و یادآور شد: امروز هم دشمن با جنگ تمام عیار وارد کارزار شده و با بمب های قوی تر از بمب اتم اما نامرئی به کشور و حتی خانه‌هایمان ورود پیدا کرده و در حال ناامیدسازی، وارونه انگاری، اختلاف افکنی و ایجاد فساد در بین مسلمانان است که در این شرایط بیش از پیش باید بصیر و هوشیار باشیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا