فرهنگ و هنر

«کاسپاما» و «کایاز و بچه‌های درخت» برای نوجوانان

رمان‌های نوجوان «کاسپاما» نوشته حسن پارسائی و «کایاز و بچه‌های درخت» نوشته شراره هاشم دباغیان منتشر شده‌اند.

 به گزارش کا 118، رمان «کاسپاما» نوشته حسن پارسائی در ۲۰۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۶۵ هزار تومان در نشر گویا عرضه شده است.

حسن پارسائی در ابتدای کتاب در توضیحی نوشته است: طرح یا پی‌رنگ رمان با طرح «مجموعه‌ داستان کوتاه» سنخیتی ندارد و حتی این دو متناقض یک‌ دیگرند. من علاقه‌مند بودم با رویکردی تجربی بتوانم بین طرح ساختاری رمان و مجموعه داستان کوتاه رابطه‌ای تبیین شده و باورپذیر برقرار کنم و در کل رمانی بنویسم که تعریف مجموعه داستان کوتاه را هم در طرح فرعی خود عملا و به‌گونه‌ای ساختاری نشان بدهد؛ البته تحقق این امر ارتباط مستقیمی با موضوع رمان داشت؛ موضوع و طرح ساختاری رمان «کاسپاما» این زمینه را با تأکید بر روایت تک‌تک خاطره‌ها به مثابه داستان‌های کوتاهی که عملا کارکرد حوادث را در بطن طرح کلی رمان دارند، برای من فراهم کرد.

 در نوشته پشت جلد کتاب هم می‌خوانیم: سفرهمیشه جذاب است. حالا اگر دو نوجوان مجبور شوند به تنهایی از غرب کشور به شرق بروند، حتا اتفاق‌های پیش‌بینی‌ نشده‌ای در انتظارشان خواهد بود. طی سفری می‌توان برای شرکت در مسابقه‌ی مدرسه گریزی زد به گذشته و خاطره نوشت…

«کاسپاما» و «کایاز و بچه‌های درخت» برای نوجوانان

 همچنین کتاب «کایاز و بچه‌های درخت» نوشته شراره هاشم دباغیان در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار کتاب شده است.

 در پشت جلد کتاب نوشته شده است: روزی خواهد آمد که با تخریب مداوم طبیعت زمین جای مناسبی برای زندگی نباشد. در آن روز هم هنوز هستند آدم‌هایی که به نجات زمین فکر کنند. افرا شخصیت داستان یکی از آن آدم‌هاست. او کسی است که به احیای زمین در «اقلیم باران» و رهایی از سلطه ربات‌ها فکر می‌کند. او به اتفاق دوستانش به رازهایی از ربات‌ها، فرماندار شهر و اکسیر رویش پی می‌برد… .

«کاسپاما» و «کایاز و بچه‌های درخت» برای نوجوانان

 انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا