فرهنگ و هنر

گرامیداشت استاد «بهروان اینانلی» در بوئین زهرا برگزار شد

کا 118/قزوین مراسم یادبود استاد درویشعلی بهروان اینانلی، شاعر فقید بوئین‌زهرایی با حضور مسئولان، شاگردان این استاد و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی شب گذشته سوم شهریور در بوئین‌زهرا برگزار شد.

عصر پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ در پی مطالبه کا 118، مراسم یادبود استاد درویشعلی بهروان اینانلی در بوئین‌زهرا برگزار شد، در این مراسم روح‌الله عباسپور، نماینده مجلس، حجت‌الاسلام رضوانی، امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا، ادیب‌رامندی، فرماندار شهرستان، زارعی، شهردار و بسیاری از مسئولان بوئین‌زهرا که در مراسم خاکسپاری استاد بهروان حضور نداشتند، شرکت کردند.

در ابتدای برنامه امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا طی سخنانی اظهار کرد: بنده با استاد بهروان همکلام نشده‌ام اما آثار ایشان و تعاریف استادان، باعث شد من این استاد را فردی درستکار و فروتن ببینم، کسی که پس از وفاتش با اشعارش زنده و جاودانه خواهد ماند.

حجت‌الاسلام رضوانی در ادامه گفت: به طور قطع استاد بهروان هم جوانان را دوست داشت بنابراین باید فضایی را فراهم کنیم که جوانان با هنر آشنا شده و استعداد خود را برای آفرینش یک اثر هنری به منصه ظهور برسانند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس نیز در این مراسم گفت: شخصیت‌های هم‌تراز با استاد بهروان اینانلی همیشه در یاد و خاطره ما زنده‌اند، چراکه آثار و سروده‌های ایشان همیشه مورد استفاده مردم و فرهنگیان قرار می‌گیرد.

عباسپور عنوان کرد: شعر تاثیر بسزایی در زندگی ما دارد، زمانیکه با زبان شعر موضوعی را می‌شنویم بهتر و دقیق‌تر در وجود ما اثر می‌گذارد و تحول و دگرگونی لازم را ایجاد می‌کند، عرفای ما نیز وقتی می‌خواهند مطلبی را بگویند که در فطرت ما اثر داشته باشد از زبان شعر استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: شاعران در جامعه ما جایگاه ویژه‌ای دارند، به گونه‌ای که مقام معظم رهبری جلسات شعر برگزار می‌کنند و به این موضوع اهمیت می‌دهند، ماهم به نوبه خود به حضور اساتیدی مانند استاد درویشعلی بهروان اینانلی افتخار می‌کنیم چرا که نفوذ اشعار این استاد برجسته در جغرافیای ایران اسلامی و حتی فراتر در کشورهای ترک زبان حس می‌شود.

به گزارش کا 118، استاد درویشعلی بهروان اینانلی متولد ۱۳۱۳ در یکی از روستاهای بخش مرکزی بوئین زهرا بود که ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی به علت کهولت سن چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا