اقتصاد

۱۰‌هزار متر‌مکعب مخزن ذخیره آب در جنوب سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

۱۰‌هزار متر‌مکعب مخزن ذخیره آب در جنوب سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کا 118 از وزارت نیرو، منصور بیجار در جریان بازدید از پروژه‌های در دست احداث و سرکشی از وضعیت آب در تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی که با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفت، بیان کرد: به منظور تأمین ذخیره و افزایش ظرفیت انتقال آب از سد زیردان به روستاهای زیرمجموعه مجتمع تَلَنگ، پُلان و پیرسهراب در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند، ۱۰‌هزار مترمکعب مخزن ذخیره در محل تصفیه‌خانه وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این مخزن در مرحله آبگیری قرار دارد، افزود: با وارد مدار شدن این مخزن طی چند روز آینده، تنش‌های آبی در ساعات اوج مصرف به کمترین میزان خواهد رسید.

​معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از وارد مدار شدن فیلتر‌های جدید تصفیه‌خانه پیرسهراب در شهریور ماه خبر داد و گفت: طرح نهایی تصفیه‌خانه زیردان با ظرفیت ۵۲۰ لیتر در ثانیه در مرحله تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید تعدادی از روستاها و بیان دغدغه‌های اهالی در خصوص قطعی آب عنوان کرد: مقرر شد اصلاح و تعویض شیرآلات معیوب در روستاهای دارای تنش آبی طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا