فرهنگ و هنر

آخرین جزئیات سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر

محمد اله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی کا 118درباره تازه‌ترین خبرهای از سرود تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: مسئولیت فعالیت‌های هنری و تولید آثار موسیقایی تیم ملی برای جام جهانی به دفتر موسیقی محول نشده است. برنامه‌های جام جهانی در کارگروه های مختلفی دنبال می شود که یکی از این کارگروه ها، کارگروه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف مانند وزارت میراث فرهنگی، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صدا و سیما عضو آن هستند. 

وی افزود: با توجه به اینکه بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در زمینه تولیدات موسیقایی اقدام به‌ تولید سرود، قطعه موسیقی و یا نماهنگ کرده‌اند، قرار شد در کارگروه فوق به منظور بررسی و انتخاب بهترین‌ها، دفتر موسیقی به کمک کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌ها در امر به‌گزینی کمک کند.

اله‌یاری تاکید کرد: بدیهی است که محور عموم تولیدات، ایران و جام جهانی فوتبال و مفاهیم ملی و وحدت بخش است.

آخرین جزئیات سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر

وی اضافه کرد: بیش از دو ماه قبل، فراخوان عمومی برای تولید و دریافت آثار از سوی منطقه آزاد کیش تحت عنوان جزیره فوتبال منتشر شد تا علاقمندان فرصت شرکت در آن داشته باشند و بتوانند آثار خود را ارائه دهند.

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به گفت‌وگوی خود با دست اندرکاران جشنواره‌ جزیره فوتبال، گفت: داوری‌ها در بخش سرود تمام شده است. در بخش قطعه موسیقی و نماهنگ نیز داوری‌ها در حال انجام است. آثار منتخب به کارگروه ارائه می‌شود. سایر تولیدکنندگان دولتی و خصوصی نیز آثار منتخب را ارائه می‌کنند و ظرف روزهای آینده با داوری نهایی، چند اثر در اختیار فدراسیون فوتبال برای بهره برداری در برنامه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در پاییز برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات قرار است تیم ملی ایران با تیم‌های ملی انگلستان، آمریکا و ولز به ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه بازی داشته باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا