فرهنگ و هنر

آیین تشییع پیکر زائران شهید حرم شاهچراغ شیراز در مشهد آغاز شد

به گزارش خبرنگار کا 118، آیین تشییع با صلوات خاصه امام رضا(ع) و سرود ملی کشورمان در میدان بسیج آغاز شد.

اسامی شهدایی که پیکر آنها تا حرم مطهر رضوی در حال تشییع است عبارتند از امید خوب، از دهدشت، هوشنگ خوب از بهمه ای، زهرا اسمعیلی، علیرضا و آرشام سرایداران، مجتبی ندیمی و محمدرضا کشاورز از شیراز، حسن علی پور عیسی از گیلان، بهادر آزادی شیری از فسا، علی اصغر لری گوئینی از سیرجان، محمدولی کیاسی از مرودشت.

پیکر شهدا پس از تشییع و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی برای خاکسپاری به زادگاه آنها منتقل خواهد شد.

بر روی پلاکاردهایی که در دست تشییع کنندگان است این نوشته ها و شعارها به چشم می خورد: وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد/ برای چادری که به خون غلتید، ایران حرم است/ما مدافعان حرمیم/ مرگ بر آمریکا/ مرگ بر اسرائیل/ مرگ بر منافق/ از خون جوانان حرم لاله دمیده/ من مادر آرتینم/ داعش جنایت می‌کند،سلبریتی حمایت می‌کند/ کوموله داعشی،کافیه آدمکشی/ زن، زندگی، شهادت، پیروی از ولایت/ زن، عفت، افتخار، مرد، غیرت، اقتدار/ مطیع امر رهبریم.

در طول مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی نیز شعار حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست/ الله اکبر/ مرگ بر آمریکا/ مرگ بر منافق و یا حسین(ع) سر داده شد.

پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده است.

پیکر شهدا عصر امروز با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و فرماندهان ارشد قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش ، سپاه امام رضا(ع) و نیروی انتظامی، مرزبانی و جمعی دیگر از مسوولان خراسان رضوی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مورد استقبال قرار گرفت.

صبح امروز نیز آیین تشییع شهدای حرم شاهچراغ در شیراز برگزار شد.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افراد بیگناه را به رگبار بست.

این عملیات تروریستی در مجموع ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح و مصدوم از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر جای گذاشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا