فرهنگ و هنر

استاندار کردستان: زمینه بروز استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان فراهم شود

به گزارش کا 118، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در دیدار مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو فعالیت‌های مهم است اما آنگونه که شایسته است به این حوزه توجه کافی ولازم نشده و باید با باور و یقین قلبی در این حوزه کارکرد.

وی افزود: کار حوزه کودک و نوجوان کار ریشه ای و پایه‌ای است و کار فرهنگی و تربیتی که در کانون پرورش فکری انجام می‌شود، در آینده نتیجه خواهد داد.

استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات ایجابی در مسائل فرهنگی، گفت: در امر پرورش کودکان و نوجوانان باید با کارها و اقدامات خلاقانه زمینه بروز استعداد و خلاقیت این سرمایه‌های ارزشمند و آینده ساز فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری وعده داد از همه امکانات و در حد مقدور برای رفع مشکلات و نیازهای کانون استان اقدام خواهد شد.

زارعی کوشا یادآور شد: اگر ما در حوزه کودک و نوجوان کار نکنیم و خلا وجود ما باشد این خلا را رسانه‌ها و فضای مجازی و بازی‌های آنلاین و انواع موضوعاتی که امروز تبدیل به یک چالش جدی شده است پر خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز ما نمی‌توانیم جلوی رشد ارتباطات و رسانه را بگیریم جز اینکه مجهز به این امکانات شویم و کار ایجابی انجام بدهیم چرا که با کار سلبی نتیجه نخواهیم گرفت، ضمن اینکه برای انجام کار ایجابی نیازمند خلاقیت و تفکر هستیم.

وی توجه به مساله پرورش در کنار آموزش را حائز اهمیت دانست و گفت: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان و پویا است و در همه زمینه‌ها نخبه پرور است، بنابراین ما وظیفه داریم بسترهای شکوفایی این استعدادها را فراهم کنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های کانون ارائه داد و خواستار توجه ویژه مسوولان استانی به حوزه کودک و نوجوان شد.

حمیدرضا گوهری با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیاز به توجه دارد، اظهار داشت: اگر به این نسل کودک و نوجوان توجه شود قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

اثر خوانی اعضا نوجوان و عضو ارشد کانون، شعرخوانی، طرح مشکلات و ارائه پیشنهادات و  پخش کلیک از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا