فرهنگ و هنر

استاندار کردستان: مباحث و اتفاقات اخیر نیازمند تحلیل دقیق است

به گزارش کا 118، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج به مباحث و اتفاقات اخیر در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: ما در کشور از اینگونه مسائل زیاد داشتیم نمونه بارز آن اتفاقات سال ۱۳۸۸ است اما باید تفاوت‌ها و تغییراتی که در سیستم برنامه‌ریزی و طراحی فرهنگی دشمنان صورت گرفت توسط پژوهشگران و اساتید تحلیل و بررسی شود.

وی افزود: اتفاقات اخیر نشان می دهد طراحی دشمنان سیر تکاملی را طی می کند به گونه‌ای که بعضی‌ وقت‌ها فکر می‌کنیم اشرافیت آنان بر روی برخی مسائل بیشتر است و آستانه تحریک پایین آمده و همین امر موجب می‌شود دشمن با ابزار رسانه ای در اختیار، مسائل را طراحی و مشکل ایجاد کند.

نگران خدشه به امنیت سرمایه گذاری در استان هستیم

استاندار کردستان اضافه کرد: بی شک اینگونه مسائل و توطئه‌های دشمن نمی تواند خدشه ای به نظام وارد کند چرا که جایگاه و اقتدار نظام در منطقه و دنیا مشخص است، نگرانی ما در استان این است که امنیت سرمایه‌گذاری خدشه دار شود.

وی افزود: نگرانی عمده ما امنیت پایدار مردمی است امنیتی که بعد از سفر رهبرمعظم انقلاب به این استان قوام پیدا کرد و نهادینه شد، دچار خدشه شده و ما را در پیشرفت و توسعه استان دچار چالش کند.

زاعی کوشا یادآور شد: سرمایه گذاران زیادی آماده سرمایه گذاری در استان هستند و این مسائل می تواند در این زمینه مشکل ساز باشد لذا افراد نااگاهی که با دسیسه های دشمن همراهی می کنند باید بدانند که آسیب اصلی را به استان و مردم می‌زنند.

به گفته وی در زمینه اتفاقات اخیر مباحث مختلفی وجود دارد، از جمله اینکه فاصله ما با دهه هشتادی‌ها فاصله معناداری  است و در درک و شناخت مسائل کاملا متفاوت هستیم لذا باید کارشناسانه به این فاصله پرداخته شود.

زارعی کوشا اظهار داشت: در تجمعات اخیر، راهبری اصلی خویشتنداری و برخورد پدرانه با آشوبگران بود که در استان هم اجرا شد اما چیزی وجود داشت شایعه پراکنی بود و کسانی که این شایعات را گسترش می دادند روان شناسی دقیقی از مردم استان داشتند و می دانستند چگونه احساسات و خشم مردم را برانگیزند.

وی تاکید کرد: ما در زمینه این مسائل نیازمند بازطراحی و آسیب شناسی جدی هستیم تا در آینده بتوانیم وضعیت را بهتر مدیریت کنیم و در این زمینه رسانه ها می توانند نقش موثری داشته باشند.

لزوم تشکیل شورای تامین اجتماعی در کردستان

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید کارهایی را به اقتضا شرایط استان برنامه ریزی و تبیین کنیم، گفت: در این حوزه در استان نیاز به شورای تامین اجتماعی داریم که مسایل اجتماعی را در آن برای تصمیم گیری و اجرا مطرح کنیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه می توانیم از چهره های شاخص اجتماعی که می توانند ما را یاری داده دعوت کرده و جلسات مرتبی را در این زمینه برگزار و پیرامون موضوعات اجتماعی روز، بحث، تبدل نظر و تصمیم گیری شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه ما همواره در زمینه سواد رسانه‌ای و فرهنگ استفاده از فضای مجازی با خلاهایی مواجه بوده‌‎ایم که در نظام آموزشی خیلی به آن توجه نشده است، گفت: برای هر مساله ای نباید منتظر تصمیم‌گیری نظام و دولت باشیم بلکه باید برای موضوعاتی که استانی بوده و در استان وجود دارد خودمان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.

زارعی کوشا یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه مسائل اجتماعی را نداشتن آمار درست نسبت به واقعیت‌ها در این حوزه اعلام کرد و افزود: در این راستا نیاز به اتاق های هم اندیشی جدی داریم، ضمن اینکه در فرهنگ بومی استان ظرفیت هایی وجود دارد که با اتکای به آن خیلی از مسایل خود را می توانیم بهبود ببخشیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا