فرهنگ و هنر

اسکورسیزی، بزرگترین کارگردان زنده جهان از نگاه گاردین

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118، روزنامه گاردین به نقل از فرانسیس فورد کاپولا، استیو مک کوئین و وودی آلن از اسکورسیزی به عنوان «بزرگترین کارگردان زنده» نام برد. اسکورسیزی متولد ۱۷ نوامبر ۱۹۴۲ است.

مارتین چارلز اسکورسیزی فیلم‌ساز آمریکایی که پنج فیلم او از سوی کتابخانه کنگره که «از نظر فرهنگی، تاریخی یا زیباشناختی قابل توجه‌ است» در فهرست ملی فیلم ثبت شده‌، در سال ۱۹۹۰ سازمان غیرانتفاعی بنیاد فیلم، در ۲۰۰۷، بنیاد جهانی سینما و در ۲۰۱۷ پروژه میراث فیلم آفریقا را تأسیس کرده است.

اسکورسیزی در ۹ فیلم اعم از راننده تاکسی، گاو خشمگین، سلطان کمدی، نیویورک، نیویورک و تنگه وحشت با رابرت دنیرو کار کرده و همکاری‌های او با لئوناردو دی‌کاپریو نیز مورد توجه است؛ او پنج فیلم دی‌کاپریو شامل دارودسته‌های نیویورکی، هوانورد، رفتگان، جزیره شاتر و گرگ وال استریت را کارگردانی کرده است.

فیلم رفتگان برنده جوایز اسکار برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد.

اسکورسیزی همچنین به دلیل همکاری طولانی مدت خود با تدوین‌گر فیلم تلما شونمیکر معروف است. او با ۱۲ نامزدی بهترین کارگردانی از اسکار، تنها کارگردان زنده با بیشترین نامزدی و به‌طور کلی دومین شخص نامزدشده پس از ویلئام وایلر است.

فرانسیس فورد کوپولا از مارتین به عنوان بزرگترین معلم جهان نام برده و می‌گوید: نخستین بار که سال‌ها پیش اسکورسیزی را دیدم انگار که پسر عموی گمشده خودم را بعد از سال‌ها دیده باشم؛ یک ایتالیایی-آمریکایی مثل خودم با همه شباهت‌های خانوادگی.

او گفت اسکورسیزی قطعاً در حلقه بزرگترین فیلمسازان زنده دنیا که امروز کار می‌کنند، قرار دارد.

استیو مک کویین هم گفت مارتین اسکورسیزی سکانس‌های معرفی شخصیت خیلی خوبی دارد من عاشق معرفی دنیرو در خیابان‌های بی‌رحم هستم. جایی که دنیرو اولین بار از یک کافه بیرون می‌آید و هاروی کیتل او را تماشا می‌کند، صحنه با تکنیک اسلوموشن فیلمبرداری شده است. این معرفی یکی از بی‌نقص‌ترین معرفی شخصیت‌ها در تاریخ سینما است.

وودی آلن هم اسکورسیزی را شاعر بخش تیره و تاریک منهتن می‌خواند و می‌گوید همه فیلم‌های مارتین اسکورسیزی را دوست دارد و بر این عقیده است که رفقای خوب یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ سینمای آمریکاست.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا