فرهنگ و هنر

اعزام ۴۸۶۵ زائر گیلانی اربعین به مرزهای عراق

کا 118/گیلان سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از جابجایی ۴۸۶۵ نفر طی ۱۶ روز گذشته از استان گیلان تا مرزهای مهران و خسروی خبر داد.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با کا 118، با بیان اینکه میانگین روزانه ۶۰ تا ۶۵ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای جابه جایی زوار اربعین پیش بینی شده است، گفت: از اول لغایت ۱۶ شهریور ۴۸۶۵ زائر گیلان با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای عراق اعزام شدند.

وی جابجایی زائران گیلانی طی مدت مذکور را در قالب ۲۵۷ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و افزود: ۴۳۴۳ زائر با ۱۹۸ دستگاه اتوبوس به مرز مهران و ۵۲۹ زائر با ۵۹ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی اعزام شدند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اینکه فروش بلیت روزانه در شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، افزود: از ۱۵ شهریور قیمت کشوری بلیت ها برای هر نفر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

نیک فهم صدور بلیت را براساس استعلام از سامانه سماح دانست و اضافه کرد: زائران می توانند هنگام بازگشت به کشور مرز ورودی مد نظر خود را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به حجم بالای زائران در مرزها و توقف زیاد در پایانه‌های مرزی، گفت: در صورت کمبود وسیله نقلیه، از ادارات و دستگاه‌های گیلان و استان‌های همجوار استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا