کارگری

انتقاد کارگران هپکو از صداوسیما/ چرا از پشت پرده‌ی واردات نمی‌گویند؟

انتقاد کارگران هپکو از صداوسیما/ چرا از پشت پرده‌ی واردات نمی‌گویند؟

یک فعال کارگری هپکو از رویکرد صداوسیما انتقاد کرد.

وحید رودبارانی (فعال کارگری شرکت هپکو اراک) در گفتگو با خبرنگار کا 118 اظهار کرد: پس از پخش برنامه تلویزیونی «میز اقتصاد» با موضوع چالش‌های واردات ماشین آلات معدنی، هپکو در نامه‌ای نسبت به مدت زمان اختصاص داده شده به میهمانان برنامه و کمبود وقت مدیرعامل هپکو برای ارائه توضیحات در رابطه با مسائل و فرافکنی‌های دیگر میهمانان، اعتراض کرد. بزرگ‌ترین تولید کننده داخلی ماشین آلات معدنی امیدوار است با توجه به رویکرد روشن سازمان صدا و سیما که در ابلاغیه‌ به برنامه‌ها نمود عینی دارد، نظارت بیشتر بخش‌های آن سازمان اعمال شود و آنچه به ویژه در برنامه‌های تخصصی روی آنتن می‌رود متاثر از حب و بغض‌های رنگی یا منافع شخصی و ارتباط‌های یک طرفه و خاص نباشد.

او افزود: هپکو اخیرا از همین ناحیه آسیب‌هایی دیده است؛ ما نامه‌ای نیز به صداوسیما نوشته‌ایم و به رویکرد جانبدارانه‌ی آنان انتقاد کرده‌ایم. در این برنامه منافع هپکو به گونه‌ای عامدانه نادیده گرفته شد.

رودبارانی به یک نمونه از این غرض‌ورزی‌ها اشاره می‌کند: آقای طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن در این برنامه صریحا گفت عمده‌ترین مشکلاتمان در خصوص معضلات معادن در رابطه با ماشین آلات معدنی، شرکت هپکو است! ایشان بدون مستند و دلیل حقوقی مسائلی را عنوان می‌کنند و موجب تخریب تولید کننده داخلی ماشین آلات معدنی می‌شوند. برنامه ساز هم فرصت کافی به نماینده هپکو برای پاسخگویی به این ادعاهای بی اساس نمی‌دهد.

او در پایان می‌گوید: ما فعالان کارگری و دغدغه‌مندان هپکو، آمادگی خود در همکاری با سازمان صدا و سیما در جهت روشن شدن مشکلات تولید و مسائل مربوط به معادن و دست‌های پشت پرده واردات را اعلام می‌کنیم؛ صداوسیما چرا از پشت پرده‌ی واردات و دست‌هایی که به خاطر منافع سرشار خودشان، تولید ملی را زمین می‌زنند، برنامه تهیه نمی‌کند؛ رسانه ملی چرا نمی‌گوید چه منافعی در کار است که واردات نفس تولید را به شماره انداخته است!

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا