فرهنگ و هنر

اکران فیلم‌های منتخب نوجوانان در «ایران آینده»

به گزارش کا 118از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در جشنواره «ایران آینده» همزمان با هفته ملی نوجوان، فیلم‌های منتخب ویژه نوجوانان تا ۲۰ آبان ماه همه روزه در دو ساعت ۱۷ و ۱۹ به صورت رایگان در باغ کتاب تهران اکران می‌شود.

بر این اساس فیلم‌های «درسی برای فردا» به کارگردانی غلامرضا حیدرنژاد، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، «قهرمان» (انیمیشن) به کارگردانی کیانوش عابدی، «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسین سلطانی، «سایه‌ای که نور شد» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی، «روزی کلاغی» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «آقای مدیر» به کارگردانی حسن آقا کریمی، «مادر» به کارگردانی لیلا میرهادی برای پخش در این جشنواره انتخاب شده است که در نخستین روز از اجرای آن، با استقبال فراوان نوجوانان و خانواده‌ها مواجه شد.

همچنین نشست نقد و بررسی برخی از فیلم‌های منتخب با حضور عوامل فیلم در سالن اکران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از نام و زمان اکران فیلم‌ها به صورت روزانه با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.

رقابت نوجوانان اسکیت‌باز در جشنواره «ایران آینده»

فرهنگسرای مهر مسابقات اسکیت و اسکیت بورد نوجوانان را در جشنواره «ایران آینده» از ۱۱ تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در باغ کتاب تهران برگزار می‌کند.

جشنواره «ایران آینده» از چهار بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها، استیج و نمایش فیلم تشکیل شده است. بخش بازی‌ها شامل دو قسمت است؛ قسمت اول به بازی‌های حرکتی مانند چالش‌های فوتبالی، لیزرتگ، اسکیت، زیپلاین، بادبادکبازی، تیراندازی و… اختصاص دارد و قسمت دوم شامل بازی‌های رومیزی، لیگ فیفا و بازی‌های کنسولی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، فرهنگسرای مهر در بخش جام مسابقات اسکیت و اسکیت بورد ضمن ایجاد فضایی شاد توام با رقابت سالم بین شرکت‌کنندگان با حضور مربیان و کارشناسان مجرب شیوه و تکنیک‌های مقدماتی این  ورزش مفرح  را به صورت رایگان آموزش می‌دهد.

همه بازی‌ها به صورت مسابقه برگزار می‌شود و برندگان در هر روز امتیازی دریافت کرده و در روز پایانی از همه برندگان دعوت می‌شود با شرکت در مسابقه فینال برای دریافت جایزه ویژه با یکدیگر رقابت کنند. در این جشنواره برنامه‌های متنوعی بر اساس علایق نوجوانان برگزار می‌شود و گروه‌های سنی ۹ تا ۱۸ سال، مخاطبان اصلی این جشنواره هستند.

علاقه‌مندان ضمن ارتباط با سامانه ۱۸۳۷ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مسابقات اسکیت می توانند با شماره تلفن ۵۵۰۳۷۷۴۴- ۰۲۱ تماس بگیرید.

اکران فیلم‌های منتخب نوجوانان در «ایران آینده»

فراهم شدن امکان بازدید گروهی مدارس از جشنواره «ایران آینده» 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری شبکه امید و سایر نهادهای فعال در حوزه نوجوانان جشنواره «ایران آینده» را به مناسبت هفته ملی نوجوان از ۱۱ تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ با برنامه‌های متنوع در باغ کتاب تهران و گذرهای منتهی به این مجموعه در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌کند. برخی سالن های کوشک هنر و خانه شعر و ادبیات نیز در اختیار این جشنواره است. علاوه بر امکان بازدید فردی نوجوانان از این رویداد، دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز می‌توانند به صورت گروهی در جشنواره «ایران آینده» حضور پیدا کنند.

ساعت حضور دانش آموزان به صورت گروهی از ۹ تا ۱۳ در نظر گرفته شده است که روزهای زوج به نوجوانان پسر و روزهای فرد به نوجوانان دختر اختصاص دارد. دانش آموزان در ابتدا با ارائه مشخصات فردی خود کارت دریافت می‌کنند و با شرکت در بازی‌های مختلف و جمع‌آوری امتیاز، می‌توانند از کارت هدیه خرید از باغ کتاب بهره‌مند شوند.

جام بازی‌های رومیزی، بازی‌های دیجیتالی مانند لیگ فیفا و واقعیت مجازی، لیزرتگ، فوتبال دستی و چالش‌های فوتبالی، مسابقه سرعتی بازی‌های چندگانه، مسابقه بادبادک‌بازی و استیج، آیتم‌هایی است که برای مراجعه‌کنندگان مدارس در نظر گرفته شده است. همچنین امکان بازدید رایگان از باغ علم نوجوان و باغ علم کودک نیز فراهم شده است.

مسئولان مدارس برای هماهنگی بازدید گروهی از جشنواره «ایران آینده» می‌توانند درخواست خود را در سامانه ۱۸۳۷ ثبت کنند یا به نزدیک‌ترین فرهنگسرا مراجعه کنند. همچنین با هماهنگی‌ای که با اداره آموزش و پرورش مناطق تهران انجام شده، مدارس می‌توانند به اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا