فرهنگ و هنر

ایجاد استارتاپ‌های مهم در صنایع فرهنگی

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد: در آینده‌ای نزدیک، استارتاپ‌های مهمی در صنایع فرهنگی خواهیم داشت. نخستین استارتاپ مربوط به حوزه طراحی جواهرات است که طی هفته‌های آتی در تهران آغاز به فعالیت می‌کند.

به گزارش کا 118، محمدحسین ایمانی‌خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران‌زمین گفت: صنایع فرهنگی نقش مهمی در توسعه پایدار دارد و از لحاظ اقتصادی سهم مهمی از درآمد کشورها را صنایع فرهنگی تشکیل می‌دهد.
او اضافه کرد: ایران با هزاران سال سابقه و تمدن( که تمام دنیا به صنایع فرهنگی تمدنی این کشور واقف هستند)، آن‌گونه که شاید و باید نتوانسته به‌خوبی از ظرفیت‌های فرهنگی خود استفاده کند. طی ۴۰ سال دوم حیات انقلاب اسلامی همه دست به دست هم دادند تا این مسئله را جبران کنند.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی بیان کرد: مدیریت هوشمند منطقه کیش کار فرهنگی کشور را انجام می دهد و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از پارک‌های علم و فناوری پشتیبانی می‌کند زیرا این وزارتخانه از نظر بودجه و… پشتیبان یک پارک تخصصی در سطح ملی به نام پارک «فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی» است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور دارند که بدانند توسعه صنایع فرهنگی با محوریت دانش بنیان است. 

ایمانی‌خوشخو ادامه داد: ما کم‌وبیش صنایع فرهنگی داشتیم اما ویژگی این دوره همان‌گونه که رهبری بارها تاکید داشته‌اند بر مبنای فعالیت صنایع فرهنگی با محوریت دانش‌بنیان است. اکنون شاهد حضور صنایع فرهنگی در این نمایشگاه و در منطقه آزاد کیش هستیم.
رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اظهار کرد: ما در آینده‌ای نزدیک استارتاپ‌های مهمی در صنایع فرهنگی خواهیم داشت. اولین استارتاپ مربوط به حوزه طراحی جواهرات است که شاید طی هفته های آتی در تهران شاهد راه‌اندازی آن باشیم. 
او درباره‌ی حوزه طلا و جواهرات نیز این‌طور گفت: ما همیشه در حوزه طلا و جواهرات مسئولیت داشتیم، زیرا امروزه بسیاری از کشورها از ما در این حوزه سبقت گرفته‌اند. پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دقیقاً دست روی نقاطی می‌گذارند که موردنیاز کشور است. اکنون ما این مهم را دنبال می‌کنیم.

او در ادامه گفت: تولید، صادرات و بازدید توریست در صورت توسعه صنایع فرهنگی از جاذبه‌های کیش خواهد شد. کیش علاوه بر هوا، غذا و دریا از جاذبه‌های صنایع‌دستی مردم بومی نیز برخوردار خواهد شد. 

ایمانی‌خوشخو در پایان گفت: پارک ما ارتباط تنگاتنگی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارد. همه درصدد هستیم که طی ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی، ایران متمدن فرهنگی ریشه‌دار را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران‌زمین روز گذشته با محوریت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اقوام، پوشاک و گردشگری جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دبیر کل اکو، سفرای برخی کشورها در تهران، رییس فراکسیون فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی در جزیره کیش افتتاح شد و تا 17 شهریور ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا