فرهنگ و هنر

ایران برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی حضور یافت

به گزارش کا 118از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، چهل‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی با شعار توانمند­سازی افراد خلاق با روش­‌های خلاقانه به صورت فیزیکی و مجازی با حضور ۱۳۴ ناشر از کشورهای ایران، مالزی، چین، کره، تایلند، برونئی، آمریکا و … از امروز چهارشنبه (هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱) کار خود را با برگزاری برنامه‌های تخصصی و آموزشی آغاز کرده و به مدت پنج روز تا بیست‌ودوم آبان ماه در مرکز نمایشگاهی جاکارتا ادامه دارد.

خانه کتاب و ادبیات ایران برای نخستین بار و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در غرفه‌­ای به مساحت ۱۸ مترمربع به عرضه و معرفی بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب‌ شاخص در حوزه‌های‌ کودک و نوجوان با رویکرد مفاهیم اخلاقی و قصص قرآن کریم،‌ اخلاق اسلامی، تقریب مذاهب، ادبیات کلاسیک و معاصر، ایرانشناسی و هنر می‌پردازد.

معرفی صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، طرح حمایتی گرنت، جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی آثار شاخص ادبی در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب اندونزی است.

در چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، امکاناتی نظیر فروش کتاب، خرید و فروش حق نشر به صورت آنلاین و آفلاین (IRF)، برگزاری ۱۱۰ نشست‌ تخصصی و کارگاه‌ آموزشی، فعالیت­‌هایی در قالب پیش رویداد برای بازدید از دانشگاه‌­ها، مدارس و مراکز تجاری اندونزی، برگزاری مراسم اهدا جایزه ایکاپی، برنامه‌های­ الهام گرفتن از متخصصان عرصه نشر و­ یافتن همکار تجاری در نظر گرفته شده است.

جایزه­ ایکاپی به موثرترین فرد یا ناشری که بیشترین فعالیت را در عرصه سواد­آموزی، ترویج علم و چاپ کتاب داشته­ باشد، اهدا خواهد شد. همچنین مسئولان نمایشگاه در برنامه یافتن همکار تجاری مکانی را به مدت دو ساعت به صورت رایگان برای ملاقات و گفت وگو در خصوص معرفی و فروش آثار در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌­دهند.

برای نخستین بار، سی­‌و­سومین دوره گردهمایی اتحادیه بین‌­المللی ناشران (IPA) از نوزدهم تا بیست یکم آبان ماه ۱۴۰۱ با نشست‌های تخصصی متعددی با حضور مدیران و اعضای این اتحادیه در این نمایشگاه برگزار می‌شود.    

در آیین افتتاحیه چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، عبدالحلیم اسکندر وزیر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اندونزی، محمدرضا ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا، رئیس انجمن ناشران اندونزی، رئیس اداره توسعه اطلاعات روستاها و توسعه مناطق محروم، رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه، بدور القاسمی و کارینه پانسا رئیس و معاون انجمن بین المللی ناشران مستقر در ژنو و… حضور داشتند.

در پایان آیین افتتاحیه چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، عبدالحلیم اسکندر وزیر توسعه روستایی و مناطق محروم اندونزی و آریس هیلمن نوگراها رئیس ایکاپی از آثار عرضه شده در غرفه ایران بازدید کردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا