فرهنگ و هنر

بازگشت باب ایگر به دیزنی

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118از ورایتی، باب ایگر جایگزین باب چاپک به عنوان مدیر عامل دیزنی شد؛ رویدادی تکان دهنده برای بزرگترین شرکت رسانه‌ای و سرگرمی جهان است که از زمان کناره‌گیری ایگر از سمت مدیرعاملی در آشفتگی قرار داشت.

جایگزینی ایگر که غافلگیری بیشتر صنعت سرگرمی و وال استریت را به دنبال داشته، اواخر روز یکشنبه از سوی هیأت مدیره دیزنی تأیید شد.

زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر به گوش می‌رسد اما این که ایگر دوباره به مدیرعاملی دیزنی برگردد هنوز دور از ذهن به نظر می‌رسید. این چرخش بازگشت استیو جابز پس از ۱۲ سال به سکانداری اپل در سال ۱۹۹۷ که او از بنیانگذارانش بود را یادآوری می‌کند.

ایگر کمی کمتر از سه سال مدیرعاملی دیزنی را بر عهده داشت.

به گفته سوزان آرنولد رئیس هیات مدیره دیزنی، با دوره پیچیده‌تری که صنعت سرگرمی در حال طی کردن آن است، باب ایگر باید در این دوره کلیدی، هدایت‌کننده کمپانی باشد.

این برکناری پس از آن اتفاق افتاد که دیزنی گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد و موجب وحشت وال استریت شد. چرا که حکایت از افزایش هزینه‌های تولید و بازاریابی به یک و نیم میلیارد دلار داشت که یک روز پس از انتشار این گزارش سهام دیزنی به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد و به ۹۰ دلار رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا