فرهنگ و هنر

برنامه‌های بزرگداشت ایام نهم ربیع اعلام شد

به گزارش کا 118از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) حامد صالحی با اشاره به شعار امسال با عنوان نهم ربیع روزی در امتداد غدیر گفت: از آنجایی که امسال ایام نهم ربیع همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید است، اهتمام و توجه به برنامه های بزرگداشت در دانشگاه ها، مراکز آموزشی و مدارس از جمله برگزاری صبحگاه مهدوی در مدارس با اجرای برنامه های متنوع شامل قرائت آیات مهدوی، دعای سلامتی حضرت و عهدنامه با حضرت، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دانش آموزان و دانشجویان، آغاز به کار طرح یاران موعود دانش آموزی و برگزاری نشست های مهدوی ویژه دانش آموزان، اولیا و مربیان، دانشجویان و دبیران کانون های مهدویت دانشگاه ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: مقرر است مدارس سطح کشور با برگزاری مراسم تجلیل از مدیران و دانش آموزان فعال در برنامه یاران موعود و اجرای نمایشگاه محصولات و منشورات بنیاد در مدارس دانشگاه ها و حوزه های علمیه با تخفیف اقدامات موثری را انجام دهند.

مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اظهارکرد: طبق سال های گذشته در راستای توجه جامعه و مردم به آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و ترویج فرهنگ عهد و بیعت با امام، برنامه اجتماع منتظران در یکی از میادین اصلی شهر در قالب یک برنامه فرهنگی معرفتی با استفاده از ظرفیت هیئات، مساجد، کانون ها و بسیج برگزار می شود.

وی تاکیدکرد: برگزاری نشست های مهدوی در مساجد با حضور کارشناسان استان و اعزامی از قم، دعوت از گروه های سه شنبه های مهدوی، برگزاری ایستگاه های صلواتی و خدمات فرهنگی و سلامت به مردم در روز نهم ربیع، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه کارکنان دستگاه های دولتی و عمومی به صورت استانی از برنامه هایی است در ایام نهم ربیع الاول انجام خواهد شد.

صالحی گفت: برگزاری صبحگاه نظامی در مراکز نظامی و انتظامی استان با عنوان (عهد سربازی امام عصر)، برنامه ریزی و هماهنگی جهت تولید و اجرای ویژه برنامه های مهدوی در صدا و سیمای استان ها، اجتماع همدلان ظهور، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در بزرگداشت روز نهم ربیع با برگزاری ویژه برنامه های مهدوی و برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های مهدوی در نماز جمعه استان با موضوع عهد همدلی از دیگر برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) است.

پویش مهدوی ربیع الانام برگزار می شود

صالحی همچنین از از برگزاری پویش مهدوی ربیع الانام و مسابقه سراسری روز عهد و بیعت خبر داد و گفت: پویش ربیع الانام در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و تربیت منتظران حقیقی، کشف استعداد و ایجاد انگیزه و تشویق جهت مشارکت مستقیم هنرمندان، در دو بخش گویندگی و متن ادبی (دلنوشته، شعر و… ) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره در چهار رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برای همه آزاد است، افزود: در تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد و شرکت تمامی گروه های سنی در این پویش بلامانع است.

صالحی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار ۱۴ مهرماه همزمان با نهم ربیع الاول تا اول اسفند است و نتایج آن در ۱۷ اسفند مصادف با نیمه شعبان از طریق پایگاه های اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر خواهد شد. علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق شبکه های اجتماعی به شماره ۰۹۲۱۳۲۳۳۲۶۹ و یا از طریق پایگاه بنیاد حضرت مهدی (عج) ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهارکرد: در پایان این فراخوان به قید قرعه ۵ جایزه ۱ میلیون تومانی و ۲۰ جایزه ۲۵۰ هزار تومانی به برندگان تقدیم خواهد شد.

صالحی افزود: مسابقه پیامکی مهدوی با عنوان «روز عهد و بیعت» ویژه نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان می بایست فقط پاسخ صحیح سوالات را به صورت یک عدد ۱۲ رقمی از چپ به راست به صورت لاتین بدون هیچ کلمه اضافی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۲ ارسال نمایند.

مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) یادآورشد: مهلت شرکت در مسابقه از ۱۴ مهرماه مصادف با آغاز امامت امام زمان(عج) لغایت ۲۳ مهرماه مصادف با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) می باشد.

صالحی گفت: جوایز این مسابقه شامل ۲۵ هدیه دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی می باشد.

وی تاکید کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت محتوا و سوالات به پورتال جامع مهدویت به نشانی mahdaviat.ir مراجعه فرمایند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا