فرهنگ و هنر

برگزیدگان کنگره ملی شعر عاشورایی «قلم‌های تشنه» در کرمانشاه معرفی شدند

به گزارش روز یکشنبه کا 118؛ دبیر علمی این کنگره کشوری در این خصوص گفت: فراخوان کنگره در تابستان سال جاری منتشر شد و طی مدت زمان اعلام شده بیش از هزار و ۴۰۰ اثر در ۲ بخش زبان کُردی و زبان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال گردید.

«اصغر عظیمی‌مهر» افزود: داوری این کنگره با استفاده از تجارب داوران ارزنده ادبیات عاشورایی کشور در چندین مرحله برگزار شد و در نهایت ۱۰ شاعر در بخش زبان فارسی و چهار شاعر در بخش زبان کُردی به مرحله پایانی راه یافتند و در مراسم اختتامیه به شعرخوانی پرداختند.

بر این اساس در بخش شعر فارسی، حسن خسروی وقار به عنوان نفر اول، علیرضا رجبعلی زاده و مجتبی خرسندی مشترکا دوم، و علی سلیمیان و علیرضا اطلاقی مشترکا عنوان سوم را کسب نمودند.

برگزیدگان کنگره ملی شعر عاشورایی «قلم‌های تشنه» در کرمانشاه معرفی شدند

همچنین در بخش شعر کُردی نیز رسول عظیمی نفر اول، فرشید شهبازی و میلاد خانی مشترکا عنوان دوم و شهریار اکرادی مقام سوم را کسب کردند.

داوری این کنگره ملی را دکتر حامد حسین‌خانی از کرمان، دکتر سیدمحمد امین جعفری از فارس،دکتر مرتضی حیدری آل کثیر از خوزستان و دکتر بهمن میرزایی از کرمانشاه بر عهده داشتند.

«میثم مقدسی» دبیر اجرایی این کنگره شعر عاشورایی در خصوص برگزاری این آیین نیز گفت: این کنگره با مشارکت نهاد ها و مراکز فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، صدا و سیما، کانون فرهنگی تبلیغی و کانون فرهنگی هیئت محبان شاهزاده علی اکبر(ع) برگزار گردید که در سالهای آینده با عنوان «کنگره شعر عاشورایی کرمانشاه» به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا