فرهنگ و هنر

تامین امنیت فکری جوانان و نوجوانان دغدغه نظام است

به گزارش کا 118، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در محفل شعر شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاهچراغ با عنوان “برای آرتین” در سنندج به اتفاقات و اغتشاشات اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار از ابتدای این اتفاقات تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور در این آشوب‌ها حضور داشته‌اند که البته این آمار تکرار هم دارد لذا دشمن بداند با این حرکت‌ها نمی تواند به کشور آسیبی بزند.

وی یادآور شد: کسانی که با بهره‌برداری از شرایط موجود کشور و به واسطه توطئه‌های دشمنان، خواستار برگزاری همه‌پرسی (رفراندوم) هستند این مساله را هم مدنظر داشته باشند که رهبر جمهوری اسلامی ایران محبوبیت جهانی دارد، لذا اصل نظام به این سادگی‌ها از بین نمی رود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: هیچ کس منکر اینکه در کشور مشکلاتی وجود دارد نیست و افراد منتقد و معترض هم محترم هستند اما نباید در این اعترضات امنیت مردم و جامعه (چه فکری و چه جانی و مالی) به خطر بیفتد.

وی در ادامه با بیان اینکه قتل‌عام کردن و کشتن انسان‌های بی‌گناه با هیچ آموزه دینی مطابقت ندارد و حرکتی کفرآمیز است، گفت: مرگ انسان‌ها بدست خدا است لذا کشتن انسان‌ها بدون محاکمه در محکمه‌ای دخالت در کار خداست و قطعا این شرک به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اینگونه کارها یک رزم بزدلانه است، افزود: اگر کسی می خواهد رزم کرده وبا کسی بجنگد باید آداب رزم را بلد باشد و به مردم بیگناه آسیب نزند، گفت: بی شک این افراد که مردم بی گناه را به رگبار می بندند هیچ پیامی را به غیر از بی‌وجدانی به جامعه نمی رسانند.

نماینده ولی فقیه در کردستان از شاعران حاضر در این نشست خواست زبان شعر خود را به کار انداخته در قالب آن به نفی هرگونه تفکر پلید بپردازند.

کشتن انسان‌های بی‌دفاع و بی‌گناه با موازین انسانی سازگاری ندارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیزدر این مراسم با بیان اینکه حوادث تروریستی همانند حادثه شاهچراغ با موازین انسانی و عقلانی سازگاری ندارد، گفت: اقدام تروریستی برای کشتن انسان‌های بی دفاع در فضای امن و حمله به زنان و کودکانی که قدرت دفاعی نداشته با موازین انسانی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام احمد حاتمی افزود: اینگونه جنایات در جامعه مدرن امروز اتفاق افتاد و از سوی مدعیان حقوق بشر هم محکوم نمی‌شود و در این میان آنچه برای ما و جامعه انسانی مهم است این حقایق روشن شود کسانی که مدعی مظلومیت ایران هستند برای خون ریخته این انسان‌های  بی‌دفاع حرفی نمی زنند اینجا معنای فتنه مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: حوادت و آشوب‌های اخیر با شاهچراع هیچ ارتباطی نداشته است لذا اینگونه اقدامات تروریستی برگرفته از انحراف اندیشه است که به نام دین و توحید، کودکان و زنان بی دفاع و بی گناه را می کشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج  افزود: این مساله که به نام دین دست به جنایت می زنند و چهره دین را خشن نشان می دهند برای جامعه انسانی بسیار غم‌انگیز است و این موضوع باید توسط علما و اندیشمندان از صحنه دین پاک شود.

در ادامه این آیین تعدادی از شاعران استان به بیان اشعاری درباره حادثه ترویستی شاهچراغ با عنوان “برای آرتین” پرداختند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا