فرهنگ و هنر

تسهیلات کتابخانه‌های عمومی کردستان برای جذب کتابخوان

به گزارش کا 118، محمد مخدومی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد را یکی از طرح‌های تشویقی برای جذب افراد به کتابخوانی اعلام کرد و اظهار داشت: در این طرح که در هفته کتاب و کتابخوانی (۲۱ تا ۲۷ آبان) اجرا می شود، اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ عمومی امانت دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد این طرح برخوردار شوند.

وی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی را از دیگر طرح‌های تشویقی اعلام کرد و گفت: بر این اساس علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند در این روز با دریافت کد تخفیف از سامانه “سامان” نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مورد نظر خود عضو شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ادامه داد:علاقه‌مندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌های سراسر کشور یا پرتال کتابخانه های عمومی به نشانی samanpl.ir/common/portal/fehrestlib و یافتن پورتال اختصاصی به عضویت در کتابخانه مورد نظر خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کد تخفیفی عضویت در روز ۲۴ آبان امکانپذیر است، گفت: استفاده از این کد تخفیف تا پایان آذر سال جاری با مراجعه به کتابخانه مورد نظر امکانپذیر است.

مخدومی با بیان اینکه در این هفته طرح “پویش کتاب خون” با همکاری اداره کل انتقال خون استان کردستان اجرا می‌شود، ادامه داد: بر این اساس علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند ضمن پیوستن به زنجیره گسترده کتابخانه‌های عمومی کشور با مراجعه به مراکز اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

وی یادآور شد: در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال جاری بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه گویی، نشست کتابخوان، جمع‌خوانی و حضور مدارس در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی استان کردستان دارای ۳۹ هزار عضو است و بیش از ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس عموم قرار دارد.

سی امین  دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ آبان و با عنوان “ما همانیم که کتاب می‌خوانیم” نامگذاری شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا