فرهنگ و هنر

تشریح شرایط و زمان برگزاری جشنواره رسانه، روابط عمومی و عتف

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش کا 118، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در مورد ضرورت اطلاع‌رسانی درست در مورد دستاوردهای جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها از جمله زمینه علمی و فناوری تاکید و آن را با عنوان جهاد تبیین توصیف کردند.

ایشان اخیرا در بیاناتی فرمودند: «متولّیان رسانه‌ها در درجه‌ اوّل مسئولند؛ چه رسانه‌ ملّی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات، همه موظّفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظّف است. در کشور هزاران حماسه به وجود می‌آید؛ در طول این سال ها، در طول این چهار دهه در کشور چقدر کارهای بزرگ انجام گرفته، چقدر کارهای حماسه‌آمیز انجام گرفته! خب اینها بایستی بیان بشود؛ اینها را دشمن کتمان میکند، دشمن اجازه نمیدهد [پخش بشود]».

رهبر معظم انقلاب همچنین با صدور بیانیه گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب سال ۹۷، در زمینه جهاد تبیین گام برداشتند و در بخشی از آن در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی نوشتند: «موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد که تا اکنون ثمرات بالنده‌ی آن روزبه‌روز فراگیرتر می شود».

این توصیه‌ها باعث شد تا وزارت علوم برای بازنمایی بهتر دستاوردهای علمی و فناورانه، جشنواره رسانه، روابط عمومی و عتف را برگزار کند.

ندا شفیعی سرپرست اداره‌کل روابط‌عمومی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش کا 118درمورد مجموعه جشنواره‌های عتف برای روابط‌عمومی‌ و رسانه‌های فعال در عرصه علم و فناوری توضیح داد: این جشنواره برای تقویت و تعمیق نگاه راهبردی و مأموریت‌گرا در روابط‌عمومی‌های نظام آموزش عالی از یک سو و تقدیر از رسانه‌های علم و فناوری و تلاش‌های روشنگرانه در تبیین دستاوردهای و مسائل علم و فناوری ایران برگزار می‌شود.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص جهاد تبیین همچنین شعار سال جاری یعنی تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره عتف سال ۱۴۰۱ «پاسداشت جهاد تبیین، تولید و اشتغال دانش‌بنیان» است تا روابط‌عمومی‌های نظام آموزش عالی و رسانه‌های علم و فناوری در سطوح مختلف به تبیین بهترین دستاوردهای خود در معرفی توفیقات علمی و فناورانه موسسات (در سطح روابط عمومی‌ها) و دستاوردهای دانشمندان ایرانی (در حوزه رسانه‌ها) در سال جاری بپردازند.

جشنواره‌ رسانه، روابط عمومی و عتف برگزار می‌شود/ تشریح زمان و نحوه ارسال آثار

محورهای جشنواره؛ اولویت‌های وزیر علوم
سرپرست اداره‌کل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه محورهای این دو جشنواره عبارتند از اولویت‌هایی که وزیر علوم برای آموزش عالی عنوان کرده است، گفت: «مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری»، «آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند»، «نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری»، «شاگردپروری و فناورپروری و نوآورپروری»، «تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش»، «جهاد تبیین در حوزه علم و فناوری»، و «ترویج و توسعه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از محورهای این جشنواره است.

تمام روابط‌عمومی‌های دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم می توانند در «جشنواره رسانه و عتف؛ روابط‌عمومی‌های علم و فناوری» شرکت کنند.

شفیعی یادآور شد: این جشنواره در بخش‌های روابط‌عمومی چندرسانه‌ای، بخش ارتباطات علم و فناوری، روابط‌عمومی اطلاع‌رسان، افکارسنجی و آینده‌پژوهی، مطالعات راهبردی و روابط‌عمومی مجازی برگزار می‌شود. همچنین بهترین آثار ارسالی در بخش‌های ویژه «جهاد تبیین دستاوردهای علم و فناوری»، «تولید؛ دانش‌بیان و اشتغال‌آفرین» و «گام دوم؛ علم و فناوری» تقدیر می‌شوند. همه علاقه‌مندان از ابتدای آذر می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@atfevents.ir ارسال کنند.

جشنواره‌ رسانه، روابط عمومی و عتف برگزار می‌شود/ تشریح زمان و نحوه ارسال آثار

اختتامیه بخش رسانه‌ای ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش رسانه‌ای پذیرای آثار رسانه‌های گوناگون مکتوب، دیداری و شنیداری و مجازی، همچنین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در بخش «رسانه‌های علم و فناوری» است. شرکت‌کنندگان می‌تواند آثار خود و رسانه متبوع خود را در بخش چندرسانه‌ای (عکس، کلیپ، گزارش تصویری)، بخش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بخش خبر (گزارش، مقاله و سرمقاله، یادداشت) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین بهترین آثار ارسالی در بخش‌های ویژه جهاد تبیین دستاوردهای علم و فناوری، تولید؛ دانش‌بیان و اشتغال‌آفرین و گام دوم؛ علم و فناوری تقدیر می‌شوند.

به گفته سرپرست اداره‌کل روابط‌عمومی وزارت علوم، همه آثار تولیدی و منتشر شده روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در سال ۱۴۰۱ می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. اختتامیه جشنواره روابط عمومی علم و فناوری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ برابر با روز جهانی ارتباطات اختتامیه جشنواره رسانه‌های علم و فناوری ۱۷ مرداد؛ یعنی روز خبرنگار برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.atfevents.ir مراجعه کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا