فرهنگ و هنر

تلویزیون اینترنتی خرید کتاب از اتفاقات برجسته‌ هفته کتاب است

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه- ۲۲ آبان ماه – در پیام خود در فضای مجازی نوشت: «سی‌امین دوره هفته کتاب با شعار ما همانیم که می‌خوانیم، بار دیگر این کالای فرهنگی مهم را به صدر توجهات آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می افزاید: برنامه‌های متنوع تشکل‌ها و دستگاه‌ها برای ناشران، پدیدآوران، کتابداران و کتابفروشان فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با کتاب و ایجاد نشاط در جامعه خواهد بود. تلویزیون اینترنتی کتاب (ketab.tv) و سامانه خرید از کتابفروشی‌ها پدیده‌های برجسته‌ این دوره در کنار افتتاح کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها هستند.»

به گزارش کا 118، هفته کتاب مجموعه مراسمی است که از سال ۱۳۷۲ هر ساله بین روزهای ۱۰ تا ۲۴ آبان به ابتکار و هدایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. بر اساس یک سیاست تدوین شده، طی این هفته اخبار مربوط به کتاب و چاپ و نشر در صدر اخبار کشور قرار می‌گیرد و مراسم و فعالیت‌های علمی و فرهنگی با مضمون کتاب برگزار می‌شود.

برای تشویق به کتابخوانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال میلیون‌ها تومان بُن خرید کتاب به رایگان در میان دانش‌آموزان توزیع می‌کند.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ما همانیم که می‌خوانیم از بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نام‌گذاری روزهای هفته کتاب به شرح زیر است:

شنبه بیست‌ویکم آبان ماه: کتاب، دانش‌آموز، آینده

یک‌شنبه بیست‌ودوم آبان ماه: کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه

دوشنبه بیست‌وسوم آبان ماه: کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان

سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان ماه: کتاب، کتابخوانی و کتابدار

چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان ماه: کتاب، رسانه و زبان‌فارسی

پنج‌شنبه بیست‌وششم آبان ماه: ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر

جمعه بیست‌وهفتم آبان ماه: کتاب، ورزش و جوانمردی

 آیین تجدید میثاق مسئولان فرهنگی و دست‌اندرکاران هفته کتاب، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های امام راحل (ره) روز گذشته با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا