فرهنگ و هنر

جشنواره فیلم کوتاه تهران در روز نخست؛ برگزاری کارگاه پیچینگ فیلم‌اولی‌ها

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118، پیچینگ یعنی یک فیلمسازی بتواند طی حداکثر پنج دقیقه، طرح ساخت یک فیلم را برای سرمایه‌گذار تعریف کند تا او متقاعد شود برای ساخت فیلم هزینه کند.  سیدمحمدهادی آقاجانی مدیرباشگاه فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران از برگزاری کارگاه پیچینگ در روز نخست سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد.

کارگاه پیچینگ فیلم‌اولی‌ها جشنواره فیلم کوتاه تهران عصر امروز چهارشنبه ۲۷ مهر از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در سالن هشت پردیس سینمایی ملت با حضور سیامک سلیمانی برگزار می‌شود.

به گفته آقاجانی، در طول سال تایید فیلمنامه و حمایت برای تولید در انجمن سینمای جوانان ایران، روالی متفاوت و چند مرحله ای دارد که در ایام جشنواره این فرآیند به طور ویژه و در بازه زمانی برگزاری این رویداد انجام می‌شود. همچنین در کارگاهی ویژه که در برنامه روز اول جشنواره است، به هنرجویان آموزش داده می‌شود که چطور خود را به عنوان فیلمساز واجد صلاحیت و فیلمنامه‌ خود را به عنوان اثر درخور تولید در شورای پیچینگ معرفی کنند. این اتفاق باعث می‌شود تا فیلم‌اولی‌ها بتوانند فرآیند رسیدن به مرحله ساخت آثارشان را کوتاه‌تر طی کنند.

وی همچنین از حمایت انجمن سینمای جوانان ایران از ۱۰ فیلمنامه منتخب این فرآیند توسط انجمن سینمای جوانان ایران خبر داد.

سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا