فرهنگ و هنر

جهان بانو تمدید شد؛ «نیمکت» و «تتل ‌خان» به صحنه رفتند

به گزارش خبرنگار تئاتر کا 118؛ نمایش میدانی «جهان بانو» به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا از اول آبان ماه در بوستان ولایت اجرای خود را آغاز کرده که به دلیل استقبال مخاطبان اجرای این اثر نمایشی تا چهارم آذر ماه تمدید شده است.

«جهان بانو»؛ درباره زنان تاثیرگذار و تاریخ ساز است و از ابتدای عالم تا زمان حال را در بر می‌گیرد.

داستان «جهان بانو» از خلقت حضرت حوا آغاز می‌شود و در ادامه قصه زندگی حضرت هاجر، حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) را روایت می‌کند. بعد از آن نمایش وارد تاریخ معاصر ایران می‌شود و نقش زنان تاثیرگذار در ماجرای کشف حجاب دوره رضاخان، دوران انقلاب، دفاع مقدس و در نهایت سال های اخیر و ایثار کادر درمان در دوران کرونا را به تصویر می‌کشد

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیت رایگان نمایش که ساعت ۱۸ هر روز در بوستان ولایت تهران اجرا می شود، به سامانه namaticket.ir مراجعه کنند.

عوامل نمایش میدانی «جهان بانو» عبارتند از تهیه کننده: علی اسماعیلی، کارگردان: حسن بزرا، مجری طرح: امیرحسین طهرانی، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، مدیر تولید: داود طامهری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر تدارکات: تورج سلیمانی و طراح گریم: هاشم جوری.

جهان بانو تمدید شد؛ «نیمکت» و «تتل ‌خان» به صحنه رفتند

اجرای نمایش «نیمکت» در تماشاخانه ملک

«نیمکت» به نویسندگی و کارگردانی نیما صمدی، از ۲۲ آبان تا ۱۰ آذر، در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد رفت. این نمایش، سیر و روند زندگی کارگردانی است که عاشق بازیگری بوده و در روند زندگی و تحت تاثیر والدین و اطرافیان، به سمت و سوی دیگری رفته است.

نمایش «نیمکت» به نویسندگی و کارگردانی نیما صمدی از امروز (یکشنبه ۲۲ آبان) در تماشاخانه ملک، ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه خواهد رفت.

«نیمکت» سیر و روند زندگی کارگردانی به نام آرتور گری است که عاشق بازیگری بوده و در روند زندگی و تحت تاثیر والدین و اطرافیان به سمت و سوی دیگری می‌رود

رسول ‌بابایی، روشان رستم‌پور، سعید ‌محبی، فردین ‌راکی، ویدا آرایی، مهتاب رسولی، ابولفضل گرمابی، بنیامین صباغی، سعید سلطانیان، امید ‌حسینی، آنا دایی، علی ‌حاجیلو، فاطیما ناصرخیل، احمدرضا ‌هیبتی، حمیدرضایدالهی، سهراب ‌گلدره، پونه نصیری، مریم هاشمی فرد و نگار حاتمیان بازیگران این اثر هستند.

مهدی سهرابی (تهیه‌کننده)، سیداحمد ساکت (مدیر هنری)، یگانه ‌شمس‌آبادی، علیرضا ‌عرب (دستیاران کارگردان)، آموزشگاه سینمایی ذهن زیبا (مجری طرح)، علی بیات (منشی صحنه)، آنا دایی (طراح لباس)، میلاد ‌رفاقتی (طراح پوستر)، احمدرضا ‌شریفی (عکاس)، رضا امانی (مدیر صحنه)، سعید ‌باقری، محمدایمان راعی (دستیاران صحنه)، پژمان ‌برزگر (موسیقی) با همکاری گروه ‌هنری ‌سوفلور عوامل این اثر نمایشی هستند.

مخاطبان می‌توانند بلیت این نمایش را با مبلغ ۸۰ هزار تومان از سایت تیوال تهیه کنند.

جهان بانو تمدید شد؛ «نیمکت» و «تتل ‌خان» به صحنه رفتند

افسانه «تتل خان» بر اساس گنجینه کهن ادبیات ملی

نمایش «تتل خان» نوشته کیوان ظهرابی و فریبا فاتحی نیکو و کارگردانی کیوان ظهرابی از ۲۳ آبان ماه ساعت ۱۹ در سالن گلبانگ فرهنگسرای اشراق به صحنه می‌رود.

نمایش «تتل خان» که بر اساس افسانه ای کهن از گنجینه ادبیات ملی نگاشته شده حکایت پسر بچه ای یتیم، گوژپشت، زشت و بداقبال به نام تتل خان است که مردم آبادی او را موجودی نحس و شوم انگاشته و طردش کرده اند. در سحرگاهی سبز فرشتگانی، بشارت رسیدن به بهار را که کنایه از وجود لایزال الهی در این قصه است به تتل خان می دهند. پسرک سرمست از این گفت و شنود با کاروانی که به سمت خانه بهار رهسپارند همراه می شود غافل از آنکه این خود سرآغاز مواجهه او با دیو، جادوگر و پری چاه درونش خواهد بود.

بازیگرانی چون محمد عینی، ایمان درخشان فرد، حمید محمدی پور، مریم طالب لو، رعنا آقابزرگی، نفیسه یوسفی، زهره محمودی، مصطفی نجفی، بهاره بدلی، علی رضا کشوری، طاهره قاسمی، مهدی خسروی، محمد محمد قاسمی، فائزه ابزن، سانیا خورشید وند، رویا مشکانی، هستی فکراندام، ثنا حجاریان، ملینا کامه ای، رها فرزانه، مهسا سعیدی، آوا باقرزاده، ارشیدا انیشه در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «تتل خان» اثری با پرداختی موزیکال است که به تهیه کنندگی فریبا فاتحی نیکو به صحنه خواهد رفت. علاقه مندان می توانند علاوه بر گیشه فرهنگسرای اشراق نسبت به خرید بلیت نمایش از سایت های معتبر نیز اقدام کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا