فرهنگ و هنر

حضور «نهنگ سفید» در جشنواره‌های جهانی

فیلم انیمیشن «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران در پنج جشنواره بین‌المللی با دیگر فیلم‌های انیمیشن از کشورهای مختلف رقابت می‌کند.

به گزارش کا 118،«نهنگ سفید» به‌عنوان نماینده ایران در سیزدهمین دوره‌ جشنواره‌ «یک کشور، یک فیلم» که در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه در کشور فرانسه برگزار می‌شود با ۴۱ فیلم کوتاه از کشورهای دیگر رقابت می‌کند.  

همچنین این فیلم کوتاه انیمیشن در اولین دوره‌ جشنواره نویگراد (۵ تا ۷ شهریور در شهر نویگراد کرواسی)، دومین دوره‌ جشنواره کورسال ( ۲۱ شهریور تا ۸ مهر در شهر سن‌سباستین اسپانیا)، ششمین دوره‌ جشنواره‌ مالاتستا ( ۲ تا ۸ آبان در شهر چسنای ایتالیا) و دوازدهمین جشنواره‌ آرلینگتون ( ۱۲ تا ۱۵ آبان در شهر آرلینگتون ایالت تگزاس آمریکا) حضور خواهد داشت.

انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید» که موضوعی ضد جنگ فارغ از ملیت و قومیت دارد محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

«نهنگ سفید» درباره پیرمردی است در جستجوی یافتن دوستانش که سال‌ها پیش، آنها را در یک حمله هوایی از دست داده است. «نهنگ سفید» تنها نشانه‌ای است که او دارد.

عوامل این انیمیشن عبارتند از نویسنده و کارگردان، تهیه‌کننده: امیر مهران، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگ‌ساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، افکت و کامپوزیت سه‌بعدی: مسعود تقی‌مومنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان. برنا جمشیدی، مدل‌سازی سه‌بعدی: محمد شهرابی، ساخت تیزر: آرین وزیردفتری، مجری طرح: استودیو آدورن. پخش بین‌الملل: فهیمه(رها) پورقاسم، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا